• ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
  • کد خبر: 31625
ساندرو

طبق آخرین اخبار یک شرکت خصوصی، چهار محصول رومانیایی داچیا را به صورت CBU قرار است وارد ایران کند. این خودروها احتمالا داستر، ساندرو، لوگان و جاگر باشند.

به گزارش ایران‌پژواک، همانطور که قبلا پیش‌بینی کرده بودیم،با توجه به محدودیت منابع برای واردات خودروهای جدید،احتمال اینکه خودروهای فرانسوی وارد بازار ایران شوند،وجود دارد.

البته نکته‌ی مطرح در این زمینه این است که خودروهای داچیا با همین نشان فقط در بازار اروپا عرضه می‌شوند و در بازار کشورهای خاورمیانه با نشان رنو دیده می‌شوند.

قبلا رنو یا داچیا داستر جدید را به عنوان یکی از گزینه‌های وارداتی بررسی کردیم.

حالا در این مقاله قرار است نگاهی مختصر به محصولات دیگر این کمپانی،مثل لوگان،ساندرو و جاگر بیندازیم.

لوگان،جانشین L۹۰ ،خودروی محبوب ایرانیان

رنو ساندرو با دوستانش به ایران برمی‌گردد

زبان طراحی جدید محصولات داچیا روی این خودرو دیده می‌شود.باز هم همان طراحی محافظه‌کارانه و ساده؛اما در عین حال شیک.

با ترسیم خطوط طراحی در جاهای مختلف بدنه،کمی از سادگی بدنه کاسته شده و حالتی عضلانی به خود گرفته است.این خودرو بر مبنای پلتفرم CMF-B ساخته شده که در محصولات دیگری مثل ساندرو و جاگر هم به کار رفته بود.

طراحی کابین هم همان سادگی را حفظ کرده و کمی مدرن‌تر شده است.سنسور پارک جلو و عقب،سنسور نور و باران،صفحه نمایش ۸ اینچی TFT ،تهویه هوای اتوماتیک،گرمکن صندلی‌های جلو،ترمز پارک برقی،کروزکنترل،ترمز اضطراری و ESP از آپشن‌های این خودرو هستند.

احتمالا پیشرانه TCe که ۱ لیتری توربوشارژ و ۳ سیلندر خطی است و ۹۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند،وارد بازار ایران شود.گیربکس ۶ سرعته CVT وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.

قیمت این خودرو از ۸۴۰۰ یورو آغاز می‌شود.

ساندرو،هنوز هم خوب!

رنو ساندرو با دوستانش به ایران برمی‌گردد

طراحی جدید به همراه اصلاحات گسترده،ساندرو را جذابتر از همیشه کرده است.همان سبک طراحی لوگان در اینجا هم وجود دارد و تفاوت‌هایی که وجود دارد متناسب با هاچبک شدن آن صورت گرفته است.

کابین هم مدرن‌تر و شیک‌تر شده و از آن سادگی بیش از حدی که در نسل‌های قبل ساندرو می‌دیدیم،دور شده است.

امکانات سنسورهای پارک جلو و عقب،دوربین عقب،ورود بدون کلید،استارت دکمه‌ای،صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی،تهویه هوای اتوماتیک،گرمکن صندلی‌های جلو،سانروف،کروزکنترل،هشدار نقطه‌کور و... در این خودرو حضور دارند.

همان پیشرانه به کار رفته در لوگان احتمالا در نسخه وارداتی ساندرو به کار رود. پیشرانه TCe که ۱ لیتری توربوشارژ و ۳ سیلندر خطی است و ۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

قیمت ساندرو از ۱۴ هزار و ۷۰۰ یورو آغاز می‌شود.

رنو ساندرو با دوستانش به ایران برمی‌گردد

اینکه نسخه استپ‌وی وارد ایران می‌شود یا نه هنوز معلوم نیست.قیمت این نسخه از ۱۶۳۰۰ یورو شروع می‌شود.

جاگر،خودرویی ناشناخته برای ایرانیان

رنو ساندرو با دوستانش به ایران برمی‌گردد

داچیا جاگر جدیدترین عضو این خودروساز است که انگار ترکیبی از ۳ خودروی داستر،لوگان و ساندرو استپ‌وی است.نمای جلویی و کناری تا ستون B همان چیزی است که در لوگان و به خصوص ساندرو استپ‌وی می‌دیدیم.

اما وقتی از ستون B گذر می‌کنیم،با یک خودروی استیشن‌واگن روبه‌رو میشویم.طراحی نمای عقب ما رابه یاد محصولات ولوو می‌اندازد.

در واقع سیاست ساخت این مدل بر این بوده که فضای بیشتری برای سرنشینان و قسمت بار ایجاد شود.جاگر با دو مدل ۵ و ۷ نفره عرضه می‌شود.

همان امکانات به کار رفته در ساندرو و لوگان در این خودرو هم وجود دارد.

پیشرانه TCe که ۱ لیتری توربوشارژ و ۳ سیلندر است،۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید میکند.

گیربکس ۶ سرعته دستی در این خودرو به کار رفته است.قیمت جاگر از ۱۹ هزار یورو آغاز می‌شود.

باید دید که چه شرکتی با چه سیاست‌هایی قرار است کدام یک از این خودروها را وارد ایران کند.آیا با قیمت مناسب عرضه می‌شوند و می‌توانند روی قیمت‌های کاذب خودروهایی مثل تندر ۹۰ پلاس یا ساندرو استپ‌وی تاثیر بگذارند یا خیر؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی