نانوایی

سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران بیان کرد: سهم هر نانوایی برای هر قرص نان تنها ۶۰۰ تومان است از اینرو قیمت هر عدد نان سنگک سنتی باید به پنج هزار تومان برسد.

به گزارش ایران‌پژواک، محمد سلیمانی با بیان اینکه نرخ کنجد در دو ماه گذشته از ۶۰ هزارتومان به ۱۳۰ هزار و خمیر مایه از ۵۸۰ هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده اما نرخ نان کماکان با قیمت مصوب سال ۱۴۰۰ ارائه می شود؛ گفت: یارانه ای که اخیرا دولت به نانوایان داده با توجه به تعداد بالای کارگر شاغل در هر نانوایی مناسب به نظر نمی رسد

وی افزود: سهم هر نانوایی از هر نان از ده درصد به ۲۰ درصد رسیده گرچه این مقدار در ظاهر دو برابر شده اما هزینه ها با توجه به تورم بسیار بیشتر افزایش داشته است.

۶۰۰تومان سود هرنان

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران گفت: در روش سنتی پخت نان در هر نانوایی نیاز به فعالیت سه کارگر است از اینرو با یک حساب ساده متوجه می شویم که این افزایش دو برابری یارانه تنها کفاف غذای این تعداد کارگر را در روز می دهد با توجه به افزایش هزینه های جاری، به عنوان نمونه در یک کارگاه از ۵۰۰ هزار تومان قبض ۸۰۰ هزار تومانی آب صادر شده است و دستمزد هم ۵۷ درصد افزایش داشته است.

سلیمانی ادامه داد: یارانه ۲۰ درصدی مناسب نان سه هزار تومانی بود و اکنون سهم هر نانوایی برای هر قرص نان تنها ۶۰۰ تومان است از اینرو بر اساس محاسباتی که انجام شده قیمت هر عدد نان سنگک سنتی باید به پنج هزار تومان برسد.

وی تاکید کرد: قیمت نهاده های تولید مانند کنجد و خمیر مایه بسیار افزایش داشته هر کارگاه نان ۹۰ الی صد کیلو مصرف خمیر مایه دارد که تنها سی کیلو از آن به قیمت تعاونی و مابقی را بصورت آزاد باید خریداری نماید. همچنین هزینه های نانوایان شهر های دیگر کمتر از تهرانی ها است که دولت و وزارت صمت باید در اعطای یارانه این مهم را در نظر می گرفت.

قیمت بالای نان در پلتفرم های اینترنتی

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران قیمت بالای خرید و تحویل نان را در پلتفرم های اینترنتی پورسانت آن شرکت ها دانست و اضافه کرد: از هر سرویس مبلغ ۴۵۰۰ تومان پورسانت دریافت می شود و ۲۰ درصد نیز روی قیمت هر نان می کشند و لذا شرکت های اینترنتی پل اضافی هم از نانوا می گیرند، هم از مصرف کننده از اینرو قیمت نان در فضای مجازی بشدت بالا رفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی