علیرضا زاکانی

شهردار تهران از تصویب طرح محلات اسلام آباد، ده ونک و نفرآباد در کمیسیون ماده ۵ خبر داد و گفت: نگاه ما برای کن این است که این محله کن بماند و به برج تبدیل نشود.

به گزارش ایران‌پژواک، علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم افتتاح دژباغ کن ودر جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی اعطای حقوق ۴۶ میلیون تومانی به مسئول حراست شورای شهر تهران، گفت: باید بررسی های لازم در این رابطه انجام شود و فیش مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مبلغ مندرج در فیش فقط حقوق نبوده و بلکه ملحقات حقوق نیز داشته است؛ اما دستور می‌دهم ریز مبالغ فیش مورد بررسی قرار گیرد تا در رابطه با آن اطلاع رسانی شود.

او گفت: بی تردید در جهت کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران گام برداشته‌ایم و تلاش کردیم در مناطق مختلف مبتنی بر ظرفیت‌های شناسایی شده در جهت پیشرفت و کاهش فاصله شمال و جنوب حرکت کنیم. البته یکی از نکات خاص وجود بی عدالتی در مناطق بالادست تهران بود به شکلی که در رودخانه کن در هر دو سمت رودخانه وضعیت متفاوتی را شاهد بودیم. موضوعی که در رود دره فرحزاد نیز قابل مشاهده است.

وی افزود: اگر کوچکترین بلایای طبیعی در تهران رخ دهد مشکلات بسیاری در همین نقاط خواهیم داشت. نباید چنین شرایطی به مردم تحمیل شود و تا وقتی که فرصت است باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به بهره برداری از مجموعه عمو عباس در محله نفر آباد شهر ری، گفت: نفرآباد سال‌ها رها شده بود اما به لطف الهی با همکاری میراث فرهنگی توانستیم اقدامات موثری را انجام دهیم و با تغییراتی که در طرح ساخت و ساز آنجا آغاز شد، چهره جدیدی برای ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رقم خواهد خورد.

شهردار تهران تاکید کرد: در این دوره مدیریت شهری پرونده‌های قبلی را خواهیم بست و پرونده جدیدی باز نمی‌کنیم که آیندگان را گرفتار کنیم و گشایش برای مردم را دنبال می‌کنیم. برای ده ونک، اسلام آباد و محله نفرآباد در کمیسیون ماده ۵ طرح به تصویب رسیده، در مجموعه کن محدوده ۳۰۰ هکتاری کوهسار به عنوان فضای سبز پیرامونی شهر تهران در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۸۰ هکتار باغ‌های خرمالو در نظرگرفته شده که مقرر شد این محدوده به تفرجگاه و تنفس گاه شهر تهران تبدیل شود و این کار توسط خود مردم کن انجام می‌شود تا این باغات حفظ شود.

وی افزود: برای ۷۹ هکتار بافت کن در کمیسیون ماده ۵ تصمیم گیری شد اما درباره ۱۶۰ هکتار توتستان‌ها بنا شد که در جلسات بعدی تصمیم گیری لازم انجام شود. برای ۷۹ هکتاری که ۵۰۰۰ پلاک که ۱۵ هزار خانوار در آن زندگی می‌کنند بحث و تبادل نظر شد و تصمیم گیری شد. بی تردید گله مردم کن در این خصوص به حق است ولی این موضوع چندین سال است که به طول انجامیده و ما به لطف الهی این گره گشایی را انجام دادیم.

به گفته شهردار تهران، اساس نگاه ما برای کن این است که این محله کن بماند و به برج تبدیل نشود. ان‌شاءالله کن با هویت و اصالت خود مبتنی بر طرح تفصیلی برای مردم به صرفه خواهد بود که بسازند، اما نه به شکلی که در آن سوی رودخانه کن ساخت و ساز انجام شده، این تصمیم گیری در مرحله نهایی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بی تردید ۱۸۰ هکتار باغات موجود در این مرحله با هیچ کجای دیگر قابل مقایسه نیست. لذا خود مردم باید اینجا را به بستری تفرجگاهی تبدیل کنند. ۱۶۰ هکتار توتستان‌ها در این محدوده وضعیت مناسبی ندارد و بعضا به انبارها و ... تبدیل شده است. در حالیکه می‌تواند شرایط ویژه‌ای را برای کل شهر تهران ایجاد کند و امیدواریم که در این مسیر گام‌های موثری برداشته شود.

شهردار تهران با اشاره به اتفاقات سال ۱۴۰۱ گفت: دو شوک در حوزه مدیریت شهری در سال گذشته وجود داشت. نخست حمله سایبری بود که به سامانه‌های شهرداری تهران انجام شد و شوک دوم برای کل کشور بود که در آشوب‌ها رقم خورد. البته مردم ما در ۲۲ بهمن ماه افتخار بزرگی را به ثبت رساندند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی