ایالات متحده امریکا

بر اساس شبیه‌سازی‌های صورت گرفته از تقابل ایالات متحده و چین بر سر مالکیت تایوان، آمریکا یارای مقابله با توان نظامی چین را ندارد.

به گزارش ایران‌پژواک، در شبیه‌سازی جنگ آمریکا با چین بر سر مالکیت تایوان که توسط کنگره انجام گرفته است، ایالات متحده نتوانسته مقابل چین دوام بیاورد.

بعد از این شبیه‌سازی مقامات ایالات متحده و کنگره خواستار افزایش کمک نظامی به تایوان شده‌اند و از دولت این کشور خواسته‌اند تا جای ممکن تایوان را مسلح کند.

در این شبیه‌سازی که روز چهارشنبه انجام گرفته است، بازدارندگی ایالات متحده و مقاومت در برابر چین شکست خورده و چین اولین ضربه را به ایالات متحده وارد آورده است.

یک مقام کنگره در اینباره می‌گوید: «این شبیه‌سازی نشان داد که ارتش چین حتی با وجود نیروهای آمریکایی می‌تواند نیروهای خود را در تایوان مستقر کند.»

همچنین یک منبع نزدیک به کمیته که از این سناریو مطلع شده این چنین گفته است: «در حالی که ارتش آمریکا خسارات سنگینی به نیروی دریایی چین وارد می‌آورد، ما در نهایت این ارتش چین است که می‌تواند حداقل ۸۰ هزار سرباز خود را در تایوان مستقر کند.»

«مایک گالاگر» رئیس جمهوری‌خواه کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا، یکی از افراد دخیل در این شبیه‌سازی بوده است که این شبیه‌سازی را زنگ خطری برای ایالات متحده توصیف کرده است. او معتقد است که آمریکا باید «تایوان را قبل از شروع هر بحرانی تا دندان مسلح کند.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی