دیسانتیس

ران دیسانتیس کمپین ریاست جمهوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به صورت رسمی راه اندازی کرد.

به گزارش ایران‌پژواک از اسپوتنیک، «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا، به صورت رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کرد.

اعلام نامزدی دیسانتیس برای نامزدی ریاست جمهوری آمریکا با انتشار یک یک ویدئوی تبلیغاتی صورت گرفته است که در آن ادعا دارد به دنبال بازگرداندن «رهبری بزرگ آمریکا» است.

دیسانتیس شامگاه چهارشنبه گفت: «من برای ریاست‌جمهوری کشورم و برای رهبری بازگشت بزرگ آمریکای مان اعلام نامزدی می‌کنم.»

ویدئوی کمپین انتخاباتی دیسانتیس همچنین نگاهی انتقادی به وضعیت افزایش مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک، افزایش جرم و جنایت و مدیریت فاجعه بار دولت فدرال در مسائل اقتصادی متمرکز است.

دیسانتیس در این فیلم تبلیغاتی می‌گوید که پرداختن به موقعیت‌های پرافتخار گذشته مستلزم «بازیابی سلامت عقل» است.

براین اساس با اعلام نامزدی دیسانتیس برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، او به عنوان یکی از رقبای نامزدی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده پیوست. اوایل روز چهارشنبه، ترامپ به دیسانتیس که او را «راب دیسانتیمونیوس» می‌نامید، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفته بود.

آمریکا در حالی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی آماده می‌شود که درگیر بحران‌های متعدد داخلی و بین المللی است. در داخل شکاف بین جامعه و ساختار سیاسی در اثر دوقطبی ایجاد شده از زمان ریاست جمهوری ترامپ تعمیق شده است. در حوزه اقتصادی تورم به بالاترین میزان خود طی بیست سال گذشته رسیده و دولت دمکرات بایدن در کنترل آن عاجز مانده است. مساله مهاجران همچنان به عنوان ریشه بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایالات متحده بدون ارائه راه حل مشخصی رها شده است و برنامه دولت بایدن برای پذیرش ماهانه ۳۰ هزار نفر از کشورهای ونزوئلا، کوبا و هائیتی همراه با ارائه ویزای اقامت و کار چشم انداز روشنی را پیش روی حل این مساله قرار نمی‌دهد.

در عرصه بین المللی رقبای ایالات متحده چالش‌های جدی ایجاد کرده‌اند و موقعیت رهبری جهانی این کشور به شدت زیر سوال رفته و افول پیدا کرده است. جنگ روسیه – اوکراین بیش از پیش ضعف و ناتوانی ایالات متحده در رهبری یک بلوک قدرت مند و نقش آفرین بین المللی را زیر سوال برده است و هر لحظه امکان شعله ور شدن آتش بحرانی دیگر بین تایوان و چین وجود دارد. ایران از پذیرش توافقی ضعیف در رابطه با برنامه هسته‌ای امتناع کرده است و در حالی که تحریم‌های ضدایرانی ایالات متحده آمریکا به مرور در حال از دست دادن اثر خود هستند.

در مجموع چشم انداز روشنی پیش روی حزب جمهوری خواه برای اجماع روی نامزد خاصی وجود ندارد. سرنوشت ترامپ به دلیل پرونده او در دادگاه مبهم است و موفقیت دیگر نامزدها در کسب نظر اعضای حزب جمهوری خواه عملاً به حضور یا عدم حضور ترامپ در انتخابات بستگی دارد. نکته‌ای که وجود دارد این است که حتی اگر ترامپ نخواهد یا نتواند در انتخابات شرکت کند، حمایت یا عدم حمایت او از هر یک از نامزدهای جمهوری خواه، نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی یا شکست وی خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی