• ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
  • کد خبر: 33517
هانتر بایدن

«هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا در توافقی با دادستان‌های فدرال قبول کرده به اتهامات تخلفات مالیاتی و مالکیت اسلحه در زمان مصرف مواد مخدر اعتراف کند.

به گزارش ایران‌پژواک از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در معامله‌ای با وزارت دادگستری ایالات متحده پذیرفت که به ۲ اتهام خود یعنی برخی تخلفات مالیاتی و مالکیت اسلحه (اتهامات مربوط به ۲ فقره تخلف مجرمانه مالیاتی و همچنین حمل اسلحه در زمان مصرف مواد مخدر) اعتراف کند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، اتهامات «هانتر بایدن» ۵۳ ساله به دنبال تحقیقات «دیوید وایس» دادستان آمریکا در ایالت دلاور مطرح شد.

خبرگزاری اسپوتنیک، تصویری از این توافق را رسانه‌ای کرده است.

«هانتر بایدن» به دو اتهام خود اعتراف می‌کند

«دیوید وایس» توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین و جمهوری خواه آمریکا منصوب شد.

پسر «جو بایدن» برای سال‌ها کانون حملات بی امان ترامپ و متحدان جمهوری خواه او بود. آن‌ ها وی را در مواردی مرتبط با چین و اوکراین هم متهم می‌ کردند.

هانتر بایدن در دسامبر ۲۰۲۰ از آغاز تحقیقات دفتر «وایس» درباره امور مالیاتی خود خبر داد و منکر هرگونه تخلفی شده بود. وی در سال ۲۰۲۱ در کتاب خاطرات خود از مسائل مربوط به مصرف مواد مخدر از جمله کراک، کوکائین و اعتیاد به الکل پرده برداشت. بر اساس برخی منابع، او در سال ۲۰۱۴ با مثبت شدن جواب تست کوکائین خود از خدمت در نیروی دریایی آمریکا تعلیق شد.

به گزارش بی بی سی، دادستانی ایالت دلاور بیانیه‌ای را منتشر کرده است، حاکی از اینکه بین دادستانی و هانتر بایدن براساس پذیرش اتهامات توافق به دست آمده است.

انتظار می‌رود در برابر پذیرش اتهامات، دادستانی از ارجاع پرونده به دادگاه که می تواند به صدور حکم زندان منجر شود خودداری کند.

این توافق باید به تایید قاضی برسد؛ اما مشخص نیست که آیا هانتر بایدن ملزم خواهد بود جهت پذیرش اتهام تخلف مالیاتی شخصاً در برابر قاضی حاضر شود یا نه.

از سوی دیگر، «کریس کلارک» وکیل هانتر بایدن در بیانیه‌ای در این ارتباط گفته است که موکل او قبل از برگزاری محاکمه اتهام مالکیت مجرمانه اسلحه را خواهد پذیرفت که جدای از توافقی است که در حال حاضر به دست آمده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی