طلا

بازار سکه این روزها در وضعیت قرمز به سر می‌برد. بررسی‌ها نشان می‌دهد نوسانات کاهشی قیمت دلار بر روی قیمت سکه امامی اثرگذار بوده و جذابیت بازار سکه را تا حدودی کم کرده است.

به گزارش ایران‌پژواک، روز سه‌شنبه همزمان با کاهش قیمت دلار ، بازار سکه نیز سرخ شد و قیمت سکه امامی حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

روز سه‌شنبه همزمان با کاهش قیمت دلار ، بازار سکه نیز سرخ شد و قیمت سکهامامی حول و حوش ۳۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

همچنین شب گذشته حباب سکه امامی‌ ۱۴۴ هزار تومان کوچک شد و در حدود ۵ میلیون ۵۲۵ هزار تومان قرار گرفت. حباب سکه امامی که روز گذشته در حدود ۲۵ درصد بود دیشب یک درصد دیگر کوچک شد و روی ۲۴ درصد قرار گرفت.

در شرایط فعلی خریدار در بازار سکه نایاب شده و عده‌ای از معامله‌گران باور دارند برخی از خریدارن برای خرید فلز گرانبهای داخلی در نرخ‌های پایین‌تر کمین کرده‌اند و به دنبال فرصت مناسب برای حمله به بازار هستند.

فعالان بازار باور دارند شکست پی در پی مرزها در بازار سکه موجب هراس و احتیاط خریداران سکه شده است. قیمت سکه امامی که در هفته گذشته در محدوده ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، روز گذشته کانال ۲۸ میلیون را از دست داد و تا ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین آمد که در واقع کاهش نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در عرض یک هفته را نشان می‌دهد.

در شرایط کنونی تحلیلگران اقتصادی باور دارند که سکه در مرز حساسی قرار گرفته است. به عقیده آنها قیمت سکه در شرایط فعلی مرز حمایتی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در پیش رو دارد.

در صورتی که در روز جاری سکه از بازار دلار سیگنال نزولی دریافت کند و مرز ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از دست برود احتمال افزایش فروش‌ها در بازار سکه ممکن است تقویت شود. با این حال برخی معامله‌گران افزایشی امیدوار هستند که اخبار سیاسی منفی جهت انتظارات را تغییر دهد.

به عقیده این دسته اگر سکه مرز ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را حفظ کند احتمال صعود به پله دوم کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

برخی از فعالان باور دارند در روز جاری سکه بازان نوسانات قیمت دلار را به دقت زیر نظر خواهند گرفت. به عقیده آنها در روز جاری سکه‌بازان بی گدار به آب نخواهند زد و با احتیاط و مشاهده رفتار دلاری در موقعیت خرید یا فروش قرار خواهند گرفت.

به باور این دسته از فعالان‌ بازار در شرایط فعلی تنها شرط افزایش قیمت سکه این است که نرخ دلار از فاز نزول خارج شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی