بنزین

نمایندگان دولت و مجلس نسبت به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال افزایش قیمت بنزین واکنش نشان دادند.

به گزارش ایران‌پژواک، حرف‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد؛ اگرچه دولتی‌ها این احتمال را رد می‌کنند و تاکید دارند که دولت اصلا برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

چند روز پیش مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تکذیب شایعه سه نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: خبر سه نرخی شدن قیمت بنزین از اساس کذب است و نه دولت برنامه‌ای برای این مهم دارد و نه مجلس، چراکه چنین افزایش یا تغییری ابتدا باید در قانون بودجه سالانه کشور لحاظ شود و از آنجا که این تغییر و افزایش نرخ در قانون بودجه نیامده است، نرخ بنزین در سال جاری هیچ تغییری نخواهد کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس متذکر شد: متاسفانه هر از چندگاهی چنین شایعاتی در رسانه‌ها و فضای مجازی پخش می‌شود، اما به عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی از مردم می‌خواهم به هیچ عنوان به شایعه‌ها توجه نکنند چراکه هیچ تغییر و افزایشی در قیمت سوخت بنزین و گازوییل در سال ۱۴۰۲ اتفاق نخواهد افتاد.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز امروز در حاشیه مراسم هفته بهزیستی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین، عنوان کرد: این موضوع کاملا شایعه است و خلاف واقعیت؛ هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در این زمینه برنامه‌ریزی برای آینده دارد یا احتمال دو یا سه نرخی شدن بنزین وجود دارد یا نه، تاکید کرد: خیر؛ اصلا دولت برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

بنا به این گزارش، به نظر می‌رسد بخشی از این احتمالات و گمانه‌زنی‌ها، به اجرای آزمایشی عرضه سوخت از طریق کارت بانکی برمی‌گردد.

اواسط تیرماه مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرای طرح آزمایشی عرضه سوخت از طریق کارت بانکی در یک جایگاه شهر تهران خبر داد و گفت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل آزمایشی و صدور مجوزها، در مرحله نخست این طرح، توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی آغاز خواهد شد.

محمد صادقی در این باره افزود: در مرحله نخست، این طرح در یک جایگاه به‌صورت پایلوت در شهر تهران اجرایی خواهد شد و در صورت آماده بودن بسترها و دریافت مجوزها و انجام مراحل خوداظهاری از سوی افراد، به سمت عرضه بنزین سوپر با کارت مغناطیسی در دیگر جایگاه‌ها خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه عرضه بنزین سوپر فعلا از طریق کارت آزاد انجام می‌شود، تاکید کرد: در حوزه توزیع سوخت نرخ اول، بستر ارتباطی ما باید آنلاین (برخط) باشد و اگر برخط نباشد، قطعا استفاده از کارت بانکی چالش‌برانگیز است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای استفاده از کارت بانکی در توزیع سوخت نیاز به اتصال به شبکه شتاب وجود ندارد و افرادی که کارت بانکی دارند، مانند طرح هدفمندی یارانه‌ها یک شماره حساب در دسترس به عنوان کارت سوخت معرفی می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی