حقوق کارمندان

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند در مجلس گفت: آثار اقدامات دولت در زندگی مردم ملموس نیست و مردم -به‌ویژه اقشار کم درآمد- در شرایط سختی زندگی می‌کنند، که اقدامات عاجل دولت برای کاستن از رنج آنان را می‌طلبد.

به گزارش ایران‌پژواک، محمدمهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند در مجلس در جلسه علنی سه‌شنبه، ۲۷ تیر ماه مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم و شهادت امام حسین(ع)، به دولت در زمینه حقوق بازنشستگان، کارگران و معلمان تذکر داد.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند با اشاره به اینکه دولت در عرصه داخلی نیز در زمینه اقتصادی تلاش‌های زیادی، به‌ویژه در زمینه رونق تولید و راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل‌شده انجام داده، گفت: این تلاش‌ها شایسته تقدیر است، اما متأسفانه هنوز آثار این اقدامات در زندگی مردم ملموس نیست و مردم -به‌ویژه اقشار کم درآمد- در شرایط سختی زندگی می‌کنند، که اقدامات عاجل دولت برای کاستن از رنج آنان را می‌طلبد.

وی در ادامه در بیان نارسایی‌های موجود، عنوان کرد: دولت تلاش کرده تا از فرارهای کلان مالیاتی جلوگیری کند، اما متاسفانه هنوز بار سنگین مالیات بر دوش حقوق بگیران و اقشار کم درآمد سنگینی می‌کند و از این بابت گله‌مندند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه‌عدم تحقق طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان -اعم از لشکری و کشوری- موجبات نارضایتی این قشر فداکار شده، گفت: اقدام عاجل دولت در این زمینه، به منزله قدردانی از پیشکسوتان عرصه خدمت تلقی خواهد شد. همچنین تعیین تکلیف تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی، پیش‌دبستانی و غیرانتفاعی در حوزه آموزش‌وپرورش و ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت عضویت نیروهای شرکتی و قراردادی، همچنین ارکان ثالث و قرارداد موقت و تمدید قانون تبدیل عضویت برای فرزندان ایثارگران ورودی سال ۱۴۰۱ در دستگاه‌های مختلف از دیگر مواردی است که باید به سرعت ساماندهی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی