طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه پس از تعطیلی بازار حقیقی نیست، شرایط بازار را مناسب و به دور از التهاب عنوان کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار اظهار داشت: بازار تهران از سه‌شنبه تا دوشنبه هفته آینده تعطیل است اما ‌در دو روز اخیر قیمت طلا و سکه افزایشی شد که این تغییر در بازار غیر رسمی اتفاق افتاد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: زمانی که بازار تهران باز باشد و مبادلات به صورت فیزیکی انجام شود این تغییر قیمت‌ها رسمی است اما با توجه به تعطیلی بازار این افزایش قیمت مورد تایید نیست لذا باید منتظر بازگشایی بازار در دوشنبه هفته آینده باشیم سپس ببینیم مسیر حرکت بازار به چه سمتی است.

بذرافشان در پاسخ به این سوال که خرید طلا در ماه محرم و صفر توجیه اقتصادی دارد یا خیر، نیز گفت: با توجه به روند کاهشی امسال و اینکه کاهش قیمت‌ها بیش از انتظارها بوده است فرصت برای خرید طلا مهیاست، تجربه هم نشان داده هر زمان که مردم در دراز مدت روی طلا و مصنوعات آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند هم افزایش داشته و هم یک سرمایه گذاری امن انجام داده‌اند.

بذرافشان خاطرنشان کرد: شرایط بازار مطلوب و بدون التهاب است و با توجه به وضعیت موجود مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و هر زمان که تصمیم به خرید طلا یا سکه گرفتند می‌توانند نسبت به خرید اقدام کنند.

وی در پیش‌بینی از وضعیت بازار طلا و سکه در ماه محرم و صفر نیز گفت: قیمت‌ها کاهش چشم‌گیر داشتند و در ایام پیش‌رو اگر خبر سیاسی و اقتصادی یا نوسانات خاصی در بازار ارز و انس جهانی نباشد ممکن است قیمت‌ها ۱ تا ۳ درصد نوسان کاهشی یا افزایشی داشته باشد که آن هم طبیعی است، همانطور هم که گفته شد افزایش قیمت‌های دور روز گذشته حقیقی نیست چون بازار تعطیل است و این قیمت‌ها در فضای غیررسمی افزایش یافته است.

بذرافشان در پاسخ به این سوال که برای سرمایه‌گذاری خرید طلا مناسب است یا جواهر نیز اظهار داشت: در سرمایه‌گذاری خرید طلا یا جواهر تفاوتی ندارد و بیشتر به نظر شخصی افراد بستگی دارد اما باید به این نکته توجه داشت که برای مثال در خرید برلیان و سنگ‌های قیمتی، روی سنگی که کار می‌شود قیمت بالاتر می‌رود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درباره خرید طلای آب شده و دست دوم گفت: مردم از سال‌های قدیم طلا را به عنوان یک زینت و سرمایه‌گذاری امن خرید می‌کردند اما در سال‌های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی، خریداران به سمت سرمایه‌گذاری روی طلاهایی که اجرت ندارند یا کمترین هزینه ساخت را دارند، رفتند. توصیه ما این است که از خرید طلای دست دوم جدا خوددای کنند چون فاقد کد استاندارد و بیشتر در فضای مجازی و واحدهای غیررسمی فروخته می‌شوند .

وی افزود: به جای طلای دست دوم و آب شده بهتر است مصنوعات نو خرید کنند چون هم باعث تقویت بخش تولید خواهد شد که در ماه ها و سال های اخیر دچار آسیب شده است هم به عنوان یک زینت و هم به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن است.

بذرافشان درباره حباب سکه هم گفت: حباب سکه تا پیش از تعطیلی بازار به ۴ میلیون و ۵۰۰ تا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که کاهش خوبی نسبت به ماه های گذشته داشت اما روز چهارشنبه با توجه به افزایشی که صورت گرفت حباب به ۵ میلیون تومان تومان بازگشت. در وضعیت کنونی حباب توجیح اقتصادی ندارد و مردم می‌توانند با هزینه حباب سکه مصنوعات طلا خریداری کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان به مردم توصیه کرد در خرید طلا و سکه با دقت عمل کنند، بذرافشان گفت: از فضای مجازی نباید طلا خرید، مردم باید طلا و سکه را از واحدهایی که دارای مجوز از رسته طلا فروشی یا سکه فروشی هست خرید کنند، هنگام خرید حتما مجوز واحد را رویت کنند، همچنین کارت وکیوم سکه حتما باید مهر همان واحد را داشته و هولوگرام اتحادیه روی آن مشخص باشد و مصنوعات طلا را هم به صورت فیزیکی از واحدهایی خرید کنند که دارای مجوز و کد استاندارد باشد؛ این کد از یک دهه گذشته وارد صنعت طلا شده اما ۹۰ درصد مصنوعات طلا که از قبل بوده این کد را ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی