• ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
  • کد خبر: 34584
بورس

شاخص کل بورس تهران در روز چهارشنبه توانست سطح حمایت را حفظ کند و با حمایت در مرز یک میلیون و ۹۳۸ هزار واحدی، ۸ هزار واحد بالاتر برود و به نیمه کانال نزدیک شود.

به گزارش ایران‌پژواک، در هفته اخیر روند شاخص کل بورس تهران در مجموع نزولی بود و شاخص در حالی که در هفته پیش به زیر سطح ۲ میلیونی سقوط کرده بود، در هفت اخیر از نیمه کانال ۱.۹ میلیونی نیز پایین آمد.

در روز شنبه شاخص کل ۱۶ هزار و ۶۱ واحد پایین آمد و هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص ۳ هزار و ۴۷۸ واحد افت کرد و ۴۳۳ میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد.

روز دوشنبه شاخص ۲۹ هزار و ۴۱۱ واحد بالا آمد اما ۲۹۳ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. سه‌شنبه بار دیگر شاخص قرمز شد و ۱۸ هزار و ۲۱۶ واحد افت کرد و ۷۰۱ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

روز چهارشنبه شاخص ۸ هزار و ۳۸۴ واحد رشد کرد و ۱۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. بدین ترتیب، در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل ۲۷ هزار و ۵۸ واحد پایین‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۱.۴ درصد شود. شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۷ هزار و ۱۰۶ واحد پایین‎‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۲.۵ درصدی را ثبت کرد.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد نیز در مجموع نزولی بود، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر ۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۷۹ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۴۲۹ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد بیشتر است.

بدین ترتیب شاخص در روز چهارشنبه توانست سطح حمایت را حفظ کند و با حمایت در مرز یک میلیون و ۹۳۸ هزار واحدی، ۸ هزار واحد بالاتر برود و به نیمه کانال نزدیک شود. بازار همانند روزهای قبل با مازاد عرضه مواجه بود اما تقویت تقاضا در نیمه دوم معاملات سیگنال مثبتی برای معامله گران است. با این همه بورس تهران به افزایش شفافیت و اعتماد سازی نیاز دارد تا بتواند سرمایه‌های خارج شده را بازگرداند وگرنه روند خرج پول حقیقی نگران کننده است. در تمامی روزهای معاملاتی این هفته پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد و روز چهارشنبه هفتمین روز متوالی را ثبت کرد. در نتیجه بخشی از بازار همچنان در انتظار برخی تصمیمات سیاست گذار همانند نرخ انرژی است تا استراتژی سرمایه گذاری خود را تعیین کند. این انتظار در حجم پایین معاملات نمایانگر است. شاید این انتظار در شهریور ماه به پایان برسد، به شرطی که سیاست گذار شفاف و روشن تصمیم بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی