• ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
  • کد خبر: 34878
حج

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: پیگیری برای برگزاری هرچه سریع‌تر شورای عالی حج ضروری است.

به گزارش ایران‌پژواک، حجت الاسلام والمسلمین نواب در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت لزوم پیگیری برای برگزاری هرچه سریع‌تر شورای عالی حج را یادآور شد و گفت: آخرین تصمیم گیری‌ها درخصوص مسائل سفرعمره در نشست این شورا خواهد بود.

در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد سید عباس حسینی رئیس و غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کردند که سازمان حج و زیارت برای برگزاری این سفر کارشناسی‌های لازم را انجام داده و آمادگی دارد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: در تماس با طرف‌های ذی ربط در وزارت حج و عمره عربستان تاکید شده است که همچنان در انتظار دریافت پاسخ در خصوص درخواست‌های مطرح شده ازطرف سازمان حج بعنوان متولی سفرهای زیارتی در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین نواب همچنین با توجه به توقف ۸ ساله عمره به رئیس سازمان حج و زیارت توصیه کرد: در راه اندازی سفرعمره برنامه‌ها و ساختارها با نگاه جدید بازنگری و برای تصویب به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه شود.

وی تصریح کرد: واحدهای اجرایی و فرهنگی مرتبط با سفر عمره با ابزارهایی که در اختیاردارند همه برنامه و کارها را از قبل آماده کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با اشاره به بررسی‌های انجام شده در خصوص قیمت سفر عمره از رئیس سازمان حج و زیارت خواست جلسه کارشناسی برای مشخص کردن هزینه‌های ارزی و ریالی این سفر را با درنظرگرفتن حقوق زائران هرچه سریع‌تر برگزار کند.

رئیس سازمان حج و زیارت هم به مذاکرات خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص و مکاتبه انجام شده با دولت برای تامین منابع لازم اشاره و تصریح کرد: مواردی که قراراست در شورای عالی حج برای بررسی و تصمیم گیری ارائه شود درجلسات کارشناسی تدوین و به تصویب اعضا رسیده است.

در ادامه این جلسه عباس دمیرچی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر اسکان، تغذیه و تدارکات زائران عتبات عالیات درباره آخرین آمارثبت نام شدگان قطعی در سامانه سماح در اربعین ۱۴۰۲ گزارش داد و گفت: در استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین تعداد زائران ثبت نام کردند.

وی تعداد جان باختگان زائران اربعین بیش از ۱۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: ۸۳ نفر از این افراد بیمه بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی