آلتو

بدون شک پرتیراژترین و پرفروش‌ترین خودرو داخلی ایران، پراید است؛ یک خودروی غیر ملی که امتیاز تولید آن از آمریکا به کره و از کره به ایران رسید؛ سایپا طی سال‌های ۷۵ تا ۹۹ بیش از ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار نسخه از این خودرو را تولید کرد و به فروش رساند.

به گزارش ایران‌پژواک، بنابر گزارش وبسایت economy.pk خودروی سوزوکی آلتو، پرفروش‌ترین خودروی پاکستان است؛ سوزوکی آلتو یک خودروی kei است که از سال ۱۹۷۹ توسط سوزوکی تولید می شود.

خودرو kei یک رده ژاپنی جهت معرفی خودروهای سایز کوچک با قدرت موتور پایین و مصرف سوخت کم است؛ این اصطلاح معادل اصطلاح خودرو شهری در اروپا و خودرو کامپکت در آمریکای شمالی است. توجه به این قبیل خودروها بعد از جنگ جهانی دوم افزایش یافت.

پاکستانی‌ها به جای پراید این خودروی ژاپنی را سوار می‌شوند

این مدل که در حال حاضر در نسل نهم خود قرار دارد، اولین بار در سال ۱۹۷۹ معرفی شد و در بسیاری از کشورهای جهان ساخته شده‌است. آلتو به عنوان یک وسیله نقلیه تجاری مشتق از Fronte ابداع شد، اما با گذشت زمان پلاک Alto محبوبیت پیدا کرد و در سال ۱۹۸۸ به طور کامل جایگزین نام Fronte شد. نشان آلتو اغلب بر روی خودروهای مختلف در ژاپن و در بازارهای صادراتی استفاده شده‌است، جایی که خودروی شهری محسوب می‌شود.

نسل هشتم سوزوکی آلتو از سال ۲۰۱۴ در بازار خودرو حضور دارد؛ اکنون نهمین نسل از این کِی کار (کلاس خودروهای بسیار کوچک ژاپن) با تغییراتی در طراحی ظاهری و به همراه فناوری هیبرید خفیف در پیشرانه، رونمایی شده است.

تناسبات و فرم جعبه‌ای بدنه آلتو نسبت به قبل، بدون تغییر باقیمانده اما زوایای تیزگوشه به منحنی تغییر کرده که مثال بارز آن را می‌توان در فرم چراغ‌های جلو مشاهده کرد. نوار کرومی بالای لوگوی سوزوکی، ورودی هوا، اجزای مستطیلی سپر جلو، ضربه‌گیر روی درها، کاهش ارتفاع دستگیره درهای عقب نسبت به مدل قبلی و افزایش ابعاد شیشه‌های عقب، مهم‌ترین تغییرات نمای جلو و جانبی آلتو ۲۰۲۲ است.

پاکستانی‌ها به جای پراید این خودروی ژاپنی را سوار می‌شوند

البته گستره تغییرات به نمای عقب هم ادامه پیدا کرده چراکه غیر از اعمال تغییر در سپر عقب، چراغ‌های عقب هم به محل بالاتر منتقل شده است. همچون نمای خارجی، فضای داخلی آلتو ۲۰۲۲ هم تغییرات نسبتا زیادی را تجربه کرده که دو قطعه بزرگ با روکش رنگی از بقیه واضح‌تر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی