کارگران

بالاخره پس از تأخیر یک ماهه در برگزاری جلسه شورای عالی کار، دوشنبه ۸آبان ماه ۱۴۰۲ جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار می شود.

به گزارش ایران‌پژواک، ۲۶ مهر ماه۱۴۰۲ بود که صولت مرتضوی؛ وزیرکار درباره ترمیم مزدی کارگران در سال جاری گفت: در حال بررسی موضوع ترمیم حقوق کارگران هستیم و هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

بحث ترمیم دستمزد کارگران مدت هاست که از سوی نمایندگان کارگری مطرح شده و چندین بار درخواست برگزاری جلسه شورای عالی کار به دبیرخانه شورا ارائه شده اما تاکنون جلسه ای برگزار نشده است.

هفته ای که گذشت کارگران منتظر برگزاری جلسه درباره مزد بودند,اما این اتفاق رخ نداد. بالاخره پس از تأخیر یک ماهه در برگزاری جلسه شورای عالی کار، دوشنبه ۸آبان ماه ۱۴۰۲ جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمای برگزار می شود.

به گزارش تسنیم، قرار است در این جلسه کارگران درخواست خود را مطرح کنند . البته در جلسات قبلی نیز نمایندگان کارگری از وزیرکار قول بررسی درباره ابعاد مزد را گرفته بودند؛ اما تا کنون جلسه برگزار نشده بود.

اعتقاد نمایندگان کارگری این است که در آخرین جلسه شورای عالی کار سال۱۴۰۱ و هنگام تعیین مزد ۱۴۰۲ وزیرکار قول داده بود که در صورتی که تورم کنترل نشود, بحث دستمزد کارگران بازنگری خواهد شد.

در حال حاضر علی رغم اینکه دولتی ها مدعی کنترل شیب تورم هستند, اما در سبد معیشت کارگران این موضوع احساس نمی شود و از ابتدای سال تا کنون چندین بار کالای اساسی تغییر قیمت افزایشی داشته است و این مسئله باعث شده است که کارگران با دستمزدی که در حال حاضر دریافت می کنند از پس هزینه های زندگی برنیایند و به ناچار به مشاغل دوم و سوم که اکثرآنها کاذب است روی آورند.

به گزارش تسنیم، چندی قبل علی حسین رعیتی فرد, معاون روابط کار اظهار داشت: قبول دارم که معیشت کارگران در شرایط تورمی سخت شده است، اما حداقل حقوق کارگران سالی یک بار مشخص می‌شود. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود، باید در یک فرایند سه‌جانبه‌ باشد که هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

نمایندگان کارگری امید دارند در جلسه روز دوشنبه بتوانند در فضای سه جانبه گرایی دولتی ها را متقاعد کنند که دستمزد باید ترمیم شود در غیر این صورت پیش بینی ها این است که باز هم کارگران با عقب مانگی مزدی به استقبال مزد ۱۴۰۳ خواهند رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی