خواب

میلیون‌ها فرد در سرتاسر جهان از مشکلات کم‌خوابی و بی‌خوابی رنج می‌برند؛ مشکلاتی که یک خواب شبانه راحت را از آنها می‌گیرد. برخی برای حل این مشکل، به یک راه‌حل نظامی روی آورده‌اند.

به گزارش ایران پژواک، روزنامه بریتانیایی دیلی میل روشی معرفی کرده که نظامیان آمریکایی از آن برای زود خوابیدن استفاده می‌کنند. این روش به فرد این امکان را می‌دهد که تنها در 120 ثانیه به خوابی عمیق فرو رود.

بیش از 96 درصد سربازان آمریکایی که این روش خواب سریع را به مدت 6 هفته به کار برده‌اند توانسته‌اند به راحتی بخوابند. پیش از آن خلبان‌های آمریکایی به دلیل مشکلات کم‌خوابی و خستگی اشتباهات فاحشی مرتکب شده بودند. این روش ترکیبی از ریلکسیشن، تنفس و تخیل است.

سربازان آمریکایی برای خواب راحت‌تر ابتدا عضلات صورت و به ویژه عضلات پیرامون فک و چشم‌ها را شکل کرده و سپس کتف‌های خود را به پایین‌ترین سطح ممکن می‌آورند. آنگاه دست‌ها را در یک سو گذاشته و دراز می‌کشند.

در مرحله بعدی آنها به آرامی نفس کشیده و پاها را شل می‌کنند. شل کردن پاها از شل کردن عضلات ران شروع شده و تا کف پاها ادامه می‌یابد. بلافاصله پس از احساس راحتی به مدت 10 ثانیه، فرد باید ذهن خود را کاملا خالی کرده و به هیچ‌ چیزی فکر نکند.

براساس گزارش دیلی‌میل برای خالی کردن ذهن، فرد می‌تواند تصور کند روبروی یک دریاچه آرام دراز کشیده و هیچ چیزی به جز آسمان آبی روبروی او نیست. می‌توان به آرامی و برای 10 ثانیه تکرار کرد «فکر نکن، فکر نکن، فکر نکن». فرد پس از انجام این مراحل به خواب عمیقی فرو خواهد رفت.

بی‌خوابی یک مشکل فراگیر است که یک سوم زنان و مردان بین 30 تا 49 سال با آن درگیرند. بیش از نیمی از زنان بالای 65 سال نیز مشکل کم‌خوابی دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی