اینترنت

با متصل شدن همه بخش‌های جهان به یکدیگر، اینترنت روز به روز به یک نیاز ضروری تبدیل می‌شود اما مردم در سراسر جهان برای دسترسی به اینترنت، بر اساس ارزش دلاری، قیمت‌های بسیار متفاوتی پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایران‌پژواک، آمار وب سایت «ورلد پاپیولیشن ریویو» نشان می‌دهد در همه جای جهان، اکثر صورت‌حساب‌های ماهانه از حدود ۲۰ دلار تا کمی بیش از ۵۰ دلار متغیر است.

ساکنان امارات عربی متحده با پرداخت ماهانه ۹۸.۸۴ دلار، بالاترین میانگین هزینه اینترنت را در ماه پرداخت می‌کنند و در رتبه‌های دوم و سوم، قطر با ۹۲.۰۴ دلار هزینه ماهانه و عمان با ۷۶.۹۹ دلار هزینه ماهانه، قرار دارند. هندوراس با ۷۲.۲۸ دلار در رتبه چهارم و پس از آن، عربستان سعودی با ۷۰.۷۵ دلار، در رتبه پنجم قرار دارد.

آمریکا با هزینه ماهانه ۶۷.۵۷ دلار، کانادا با ۶۳.۱۶ دلار، بولیوی با ۵۷.۳۴ دلار، بحرین با ۵۶.۷۰ دلار و لوکزامبورگ با ۵۶.۴۶ دلار، در پنج رتبه بعدی قرار گرفته و فهرست ۱۰ کشوری که بیشترین هزینه ماهانه برای اینترنت را دارند، کامل می‌کنند. نیمی از ۱۰ کشور گران قیمت برای دسترسی به اینترنت، در خاورمیانه هستند.

از سوی دیگر، بعضی از کشورها هزینه بسیار کمتری برای آنلاین شدن پرداخت می‌کنند. در اوکراین، میانگین صورتحساب کاربران اینترنت، ۵.۶۲ دلار است و پس از آن، روسیه با ۸.۱۷ دلار ماهانه قرار دارد. رومانی (۸.۲۵ دلار)، ترکیه (۸.۷۷ دلار)، مولداوی (۹.۱۴ دلار)، هند (۹.۴۸ دلار) و سریلانکا (۹.۴۸ دلار) همگی ماهانه با قیمت کمتر از ۱۰ دلار، اینترنت فراهم می‌کنند. کشورهای اروپایی و آسیایی به طور نسبتا مساوی، در میان ۱۰ کشور ارزان قیمت از نظر خدمات اینترنتی قرار دارند.

طبق آمار وب سایت «ورلد پاپیولیشن ریویو»، هزینه ماهانه اینترنت در ایران، ۲۰.۴۷ دلار است. با این حال، در نظر گرفتن سرعت اینترنتی که مردم هر کشور برای پول خود، دریافت می‌کنند هم ضروری است. بر این اساس، لبنان با ۶.۷۹ دلار در ماه به ازای هر مگابیت بر ثانیه، گران‌ترین کشور از نظر قیمت اینترنت است و پس از آن کنیا با ۵.۵۰ دلار و نیجریه با ۴.۸۹ دلار قرار دارد. کشورهای آفریقایی با در نظر گرفتن سرعت اینترنت، معمولا بالاترین هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

در مقابل، رومانی با فراهم کردن اینترنت با قیمت ماهانه شش سنت به ازای هر مگابیت بر ثانیه (بخشی از میانگین صورتحساب ماهانه ۸.۲۵ دلار)، ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد. چین اینترنت را با قیمت ماهانه هشت سنت به ازای هر مگابیت در ثانیه عرضه می‌کند. در تایلند و مولداوی، این هزینه فقط ۱۰ سنت و در آمریکا، ۴۵ سنت است. این هزینه در ایران، ۲ دلار است.

آسیا و اروپا بر اساس سرعت اینترنت، یکی از ارزان‌ترین خدمات اینترنتی را در جهان دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی