• ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
  • کد خبر: 37711
جزیره سنداله

وزیر گردشگری عربستان سعودی، اخیرا گفته‌است که عربستان سعودی بخشی از پروژه بزرگ نئوم خود را تا پایان سال جاری میلادی با یک جزیره در دریای سرخ با هتل‌ها و اسکله‌ای برای قایق‌های تفریحی افتتاح خواهد کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، جزیره سنداله، بخشی از یک طرح بزرگتر برای ساخت یک مرکز تفریحی در دریای سرخ در ساحل شمال غربی عربستان سعودی است که شامل یک شهر خطی ۱۸۰ کیلومتری است. این شهر به عنوان «The Line» یا شهر خطی شناخته می‌شود و منتقدان آن را به عنوان یک طرح فانتزی رد می‌کنند، اما سنداله در مدت کمی بیش از یک سال توسعه یافته‌است و حال به گفته وزیر گردشگری عربستان سعودی، آماده افتتاح در سال جاری میلادی است.

احمد الخطیب، وزیر گردشگری، گفت: «در گذشته وقتی پروژه نئوم و دریای سرخ را اعلام کردیم، مردم ما را به چالش می‌کشیدند و بحث می‌کردند که آیا عربستان سعودی در مورد این برنامه‌های بزرگ جدی است یا خیر. حالا آنها می توانند بیایند و از آن بازدید کنند.»

جزیره لوکس بن‌سلمان آماده برای افتتاحیه!

عربستان سعودی در سال‌های اخیر در تلاش برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و جذب سرمایه گذاران و گردشگران، دستخوش اصلاحات اجتماعی و اقتصادی شده است.

این کشور ۸۰ میلیارد دلار برای توسعه استراحتگاه‌ها از جمله هتل‌های مجلل در دریای سرخ سرمایه‌گذاری می‌کند، جایی که «St Regis» امسال شعبه‌ای را در آنجا افتتاح کرد. جاذبه‌های دیگر عبارتند از الاولا، یک مکان میراث یونسکو با مقبره‌های باستانی سنگ‌تراش شده و جشنواره زمستانی در ریاض، پایتخت، که ستاره‌های پاپ و مسابقات بوکس دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی