یارانه کالابرگ‌

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

به گزارش ایران‌پژواک، دومین مرحله از طرح فجرانه کالابرگ برای ۷ دهک درآمدی از ۱۷ اسفندماه سال جاری آغازشد و بنا بر اعلام وزارت رفاه مبلغ ۲۲۰۰۰۰ تومانی برای هر فرد برای خرید ۱۱ قلم کالا اساسی شارژ خواهد شد.

منیبان در گزارشی نوشت: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از ۱۷ بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده است و براساس آنچه مسئولان وزارت رفاه عنوان کرده‌اند این طرح تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و دهک‌های اول تا هفتم مشمول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی می‌شوند.

مردم موافق یارانه نقدی هستند یا سبد کالا؟

در طرح فجرانه، روال کار تغییر کرده و ضمن اینکه اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ افزایش یافته، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان هم حذف شده است و فقط شرط بهره‌مندی از این اعتبار، خرید کالا در طرح کالابرگ است به‌گونه‌ای که اگر یک قلم کالا هم در این طرح بخرید، مابه‌التفاوت آن از ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مزیت بزرگ این طرح، حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی برای مشمول شدن یارانه تشویقی است و تا سه ماه همه یارانه بگیران می‌توانند برای خرید در طرح کالابرگ از یارانه تشویقی جدید بهره‌مند شوند.

طرح فجرانه با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ اجرا می‌شود. دولت در حوزه تغذیه مردم دارای راهبرد کلان است و باوجود مشکلات بودجه‌ای، این راهبرد را که قسمت بزرگ آن مربوط به کالابرگ الکترونیکی است، به نفع مردم پیگیری می‌کند.

از اواخر سال ۱۴۰۱ اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک شروع شد و حالا کالابرگ عمومیت پیدا کرده و دهک ۶ و ۷ هم به آن ملحق شده‌اند.

استقبال خانوار ایرانی از طرح کالابرگ

میزان استقبال خانوارهای یارانه بگیر از طرح کالابرگ به ۱۶ درصد رسیده است، اکنون در طرح کالابرگ اگر معادل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه فرد به خرید ۱۱ قلم کالای موجود در سبد کالابرگ اختصاص پیدا می‌کرد، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی به یارانه او اضافه می‌شد که باید تا پایان همان ماه صرف خرید آن ۱۱ قلم کالا می‌شد.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

برای استعلام یارانه با کد دستوری باید این فرمول را شماره‌گیری کنید:

#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*

این روش فقط به شما می‌گوید که مشمول دریافت یارانه هستید یا نه و برای سرپرست خانوار کاربرد دارد. اما ممکن است نسبت به نتیجه آن اعتراض داشته باشید که در این صورت باید ببینید آیا دهک‌بندی شما درست انجام شده است یا خیر.

دهک‌بندی و روش اعتراض به آن

دهک‌بندی بر اساس بعد خانوار، تراکنش‌های بانکی، اطلاعات خودرو و حقوق و درآمد افراد انجام می‌شود و برای بررسی یا اعتراض به آن باید به سامانه حمایت مراجعه کنید.

ابتدا باید در سامانه حمایت ثبت نام کنید. گزینه ورود یا ثبت نام در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه (که حتما باید به نام متقاضی باشد)، کد ملی و تاریخ تولد و عبارت امنیتی کلید ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید تا کد یکبار مصرف برایتان ارسال شود.

با وارد کردن این کد ثبت نام شما نهایی شده و اطلاعاتتان در سامانه ذخیره می‌شود.

اگر قبلا ثبت نام کرده‌اید، وارد صفحه ورود شوید و با وارد کردن شماره همراه و عبارت امنیتی گزینه ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید.

پس از وارد کردن کد تایید روی عبارت ورود به سامانه حمایت کلیک کنید. با ورود به صفحه کاربری‌تان می‌توانید اطلاعات خود را بررسی کنید. در این صفحه وضعیت شما بر اساس آزمون وسع‌سنجی به شما اعلام می‌شود و می‌توانید ببینید که آیا یارانه به شما تعلق می‌گیرد یا نه.

در همین صفحه اطلاعات دیگری مثل دهک شما، اعضای خانوار و اطلاعات شناسه اقتصادی در دسترستان است.

اگر درخواستی برای بررسی دوباره پرونده خود دارید و نسبت به وضعیت دهک، اطلاعات شناسه اقتصادی و اعضای خانوار خود اعتراض دارید هم از همین صفحه اقدام کنید و گزینه درخواست بررسی را انتخاب کنید.

پس از ورود به این قسمت، توافق‌نامه‌ای مشاهده می‌کنید. آن را به‌طور دقیق مطالعه کنید و در صورت تأیید روی گزینه موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم کلیک کنید. سپس ثبت و ادامه را انتخاب کنید.

در این مرحله ابتدا اطلاعات خانوار به شما نمایش داده می‌شود. آن را مشاهده کنید و در صورتی که تأیید می‌کنید، گزینه صحیح است را انتخاب کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی