• ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر: 37981
ترامپ

اکنون ترامپ در حال بررسی چند کاندیدای احتمالی برای همراهی وی در رقابت برای بازپس گیری کاخ سفید است. این فهرست شامل تعدادی از فرمانداران فعلی و اعضای کنگره است. چند سابق کابینه و شخصیت تلویزیونی نیز در این فهرست حضور دارند.

به گزارش ایران‌پژواک، لورن فدور در فایننشال تایمز نوشت: در حالی که به نظر می رسد دونالد ترامپ در مسیر حضور در رقابت انتخابات نهایی ریاست جمهوری آمریکا به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه قرار گرفته است، رقابتی دیگر نیز بر سر رسیدن به عنوان معاونت ترامپ در قامت نامزد انتخابات و احتمالا رئیس جمهور بعدی ایالات متحده در جریان است.

در ادامه این مطلب آمده است: در سال ۲۰۱۶، ترامپ مایک پنس، فرماندار مبادی آداب ایندیانا را برگزید که با محاسن سفیدش در میان رای دهندگان مسیحی اوانجلیک فردی محبوب تلقی می شد. پنس ۴ سال با وفاداری به دولت ترامپ خدمت کرد، اما این وفاداری تا نقطه ای ادامه داشت که معاون رئیس جمهور حاضر نشد با برنامه ترامپ برای به رسمیت نشناختن پیروزی جو بایدن در انتخبات سال ۲۰۲۰ همراهی نکند. رابطه بین این دو پس از حمله ژانویه ۲۰۲۱ حامیان ترامپ به ساختمان کنگره برای همیشه از هم گسست.

اکنون ترامپ در حال بررسی چند کاندیدای احتمالی برای همراهی وی در رقابت برای بازپس گیری کاخ سفید است. این فهرست شامل تعدادی از فرمانداران فعلی و اعضای کنگره است. چند سابق کابینه و شخصیت تلویزیونی نیز در این فهرست حضور دارند.

هرچند ترامپ هنوز گزینه ای را قطعی نکرده و بعید است تا نزدیکی برگزاری گردهم آیی ملی جمهوری خواهان در ماه جولای گزینه معاونت خود را اعلام کند، اما در این گزارش نگاهی انداخته ایم به کاندیداهای احتمالی تصاحب این سمت.

کریستی نوم، فرماندار ایالت داکوتای جنوبی

خانم نوم ۵۲ ساله یکی از حامیان وفادار ترامپ است که در سال ۲۰۱۹ و پس از چند سال خدمت در مجلس نمایندگان به عنوان فرماندار داکوتای جنوبی انتخاب شد. نوم در حمایت از رئیس جمهور سابق تزلزل ناپذیر بوده و یک بار مجسمه ای از کوه راشمور شبیه به ترامپ در کنار روسای جمهور قبلی تئودور روزولت، آبراهام لینکلن، جورج واشنگتن و توماس جفرسون را به او هدیه داده است.

کاری لیک، کاندیدای کرسی سنای آمریکا از ایالت آریزونا

خانم لیک ۵۴ ساله چند دهه به عنوان مجری یک شبکه تلویزیونی محلی فعلیت می کرد و بعدا وارد دنیای سیاست شد. این دموکرات سابق که قبلا به صورت علنی از باراک اوباما حمایت کرده بود، بعدا رای خود را به جمهوری خواهان تغییر داد و به یکی از حامیان متعهد ترامپ و چهره اصلی جنبش ماگا تبدیل شد. لیک از پذیرش شکست در انتخابات فرمانداری آریزونا در سال ۲۰۲۲ در برابر کیتی هابز دموکرات خودداری کرد، اما بعدا ستاد انتخاباتی خود برای راهیابی به سنا را راه اندازی کرد و اکنون به دنبال برگزیده شدن به عنوان کاندیدای حزب جمهوری خواه برای رقابت با کریستن سینما، سناتور فعلی این ایالت است.

الیس استفانیک، نماینده ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان

خانم استفانیک ۳۹ ساله یکی از اعضای کنگره است که از سال ۲۰۲۱ ریاست کنفراس خانه جمهوری خواهان را بر عهده داشته است. این تحصیلکرده هاروارد ابتدا یک جمهوری خواه معتدل بود و سابقه همکاری با دولت جورج دبلیو بوش و ستاد انتخاباتی میت رامنی در سال ۲۰۱۲ را در کارنامه دارد. اما استفانیک در دوران ترامپ به سمت راست جناح جمهوری خواه تمایل پیدا کرد. او اویل امسال به دلیل سوال از روسای دانشگاه ها در مورد واکنششان به حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل به تیتر رسانه ها تبدیل شد.

بایرون دونالدز، نماینده ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان

دونالدز ۴۵ ساله یک ستاره در حال ظهور در کنگره و از مدافعان همیشگی ترامپ در برنامه های تلویزیونی و رسانه های امریکاست. او در کراون هایتس بروکلین متولد و بزرگ شده و برای تحصیلات دانشگاهی به فلوریدا مهاجرت کرده است. دونالدز قبل از ورود به عرصه سیاست به عنوان تحلیلگر اعتباری و مشاور مالی فعالیت داشته است. وی قبل از راهیابی به کنگره در سال ۲۰۱۸ در پارلمان فلوریدا خدمت می کرد.

تیم اسکات، سناتور ایالت کارولینای جنوبی

اسکات ۵۸ ساله فعالیت انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری را در سال ۲۰۲۳ با حمایت حامیان مالی اش در وال استریت و چند تن از همکاران خود آغاز کرد، امام پس از ناکامی در جلب نظر افکار عمومی در نظرسنجی ها فعالیت خود را متوقف کرد. اسکات تنها جمهوری خواه سیاه پوست درسنای آمریکاست. وی تنها چند روز قبل از انتخابات مقدماتی نیوهمشایر از ترامپ اعلام حمایت کرد و موجب تضعیف موقعیت نیکی هیلی شد که اسکات را در سال ۲۰۱۲ برای سنا کاندیدا کرده بود.

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا نزد سازمان ملل و فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی

خانم هیلی ۵۲ ساله آخرین فردی است که پس از کناره گیری رون دی سانتیس، با ترامپ در رقابت های دورن حزبی جمهوری خواهان به رقابت پرداخت. هرچند هیلی که بعد از یک دوره فرمانداری کارولینای جنوبی به عنوان سفیر دولت ترامپ در سازمان ملل منصوب شد گفته که پیشنهاد معاونت ترامپ "روی میز نیست،" اما برخی جمهوری خواهان وی را یک گزینه جذاب برای مقبول تر جلوه دادن ترامپ برای رای دهندگان معتدل و مستقل ارزیابی می کنند.

جی دی وانس، سناتور ایالت اوهایو

ونس ۳۹ ساله فارغ التحصیل مدرسه حقوق دانشگاه ییل و سرمایه داری است که با نگارش کتابی تحت عنوان "مرثیه هیلبیلی" در سال ۲۰۱۶ به شهرت رسید. این کتاب به بیان خاطرات خانواده وی از زندگی در فقر در آپالاچیا قبل از انتصابش به مناصب مهم دولتی می پردازد. وانس در ان زمان یکی از منتقدان برجسته ترامپ بود. اما او بعدا به یکی از حامیان پر سرو صدای ترامپ تبدیل شد و توانست حمایت ترامپ برای کاندیداتوری اش در انتخابات سنا در سال ۲۰۲۲ را جلب نماید.

سارا هوکابی ساندرز، فرماندار ایالت آرکانزاس

خانم ساندرز ۴۱ ساله در سال ۲۰۲۲ به عنوان فرماندار آرکانزاس انتخاب شد. دختر مایک هوکابی که قبلا نیز فرماندار آرکانزاس و دو دوره کاندیدای حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری بوده، طی سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ نیز مشاور رسانه ای دولت ترامپ بوده است. او همچنین یکی از مشاوران ارشد ستاد انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی