• ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
  • کد خبر: 38647
بایدن

در انتخابات ۲۰۲۰، دموکرات‌ها کاری کردند کارستان. اما این نه به دلیل محبوبیت جو بایدن بلکه به علت تنفر از دونالد ترامپ بود.

به گزارش ایران‌پژواک، ائتلافی بی‌سابقه از هنرمندان، لیبرال‌ها، دگراندیشان، اقلیت‌ها از جمله رنگین‌پوستان، یهودیان میانه‌رو و سکولار، اسپانیایی‌تبارها و مسلمانان و از همه مهم‌تر انبوه جوانان معترضی که در انتخابات مقدماتی به برنی سندرز رای داده بودند، تشکیل شد که باعث رای بی‌سابقه ۸۱ میلیون نفری و اخذ ۳۰۵ رای الکترال برای شخص بایدن بود که باعث شکست سنگین جمهوری‌خواهان و دونالد ترامپ شد. در این دوره حتی ایالات قرمزی نظیر جورجیا و آریزونا هم به دموکرات‌ها رای دادند. عملکرد اسفبار دولت ترامپ در مبارزه با کرونا هم مزید بر علت شد.

اما بسیاری از این رای‌دهندگان ناراضی، در سال ۲۰۱۶ از رای به هیلاری کلینتون بالاخص در ایالات میشیگان و ویسکانسین و پنسیلوانیا خودداری کردند و یا پای صندوق نیامدند و یا اقلیتی از آنها به ترامپ رای دادند که در آن سال به‌رغم بالاتر بودن دو میلیونی رای هیلاری و به علت شکست در آرای الکترال، ترامپ پیروز این رقابت شد.

اما در انتخابات امسال چه رخ خواهد داد؟ تحلیلگران بر این باورند که اگر امروز انتخابات برگزار شود، بایدن شکست خواهد خورد؛ اما گذر زمان به نفع رئیس‌جمهور مستقر است و بایدن باید در این چند ماه، رضایت جوانان چپگرا و مسلمانان را بالاخص در فقره جنگ فلسطین، به‌دست آورد؛ و الا این قشر در پای صندوق‌ها حاضر نمی‌شوند و بایدن و دموکرات‌ها شکست خواهند خورد. البته، بایدن با توجه بیش از حد به این اقشار، ممکن است آرای سنتی دموکرات‌ها را از دست بدهد که این وضعیت، از سخت و حساس بودن این دوره بالاخص برای دموکرات‌ها حکایت دارد و ممکن است نتیجه انتخابات را حتی چند هزار رای در ایالات حساس مشخص کند.

در این انتخابات، بایدن باید ایالاتی که هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ برد را پیروز شود (از جمله نوادا، نیوهمپشایر، ویرجینیا) و در سه ایالت مهم پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین نیز پیروز شود.

با توجه به اینکه پیروزی مجدد بایدن در جورجیا و آریزونا بعید است و به احتمال زیاد فلوریدا و اوهایو را هم واگذار خواهد کرد، برنده شدن در کمربند ایالات سه‌گانه ، لازم است؛ وگرنه بایدن انتخابات را واگذار خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی