تیم والیبال ایران

"شاید مصدومیت امیر غفور، محمد موسوی، محمد جواد معنوی نژاد، فرهاد قائمی و مجتبی میرزا جانپور این شهامت را در ایگور کولاکویچ تقویت کرد که در لیگ ملت ها امکان محک نوجوانان و جوانان به وجود آید و سنگینی بار به نسل جدید منتقل شود".

شهاب فرهادی - سایت ایران پژواک؛ امروز در حالی پرونده مرحله‌ی مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در سال 2018 بسته خواهد شد که از ابتدای هفته‌ی پنجم مشخص بود که ایران شانس حضور بین شش تیم مرحله‌ی پایانی را از دست داده است، اما روند رو به بهبود تیم ایران از هفته‌ی سوم با چاشنی 12 هزار هموطن پرشور  باعث شد که 6 امتیاز از دو بازی کسب کنیم در بین 10 تیم برتر قرار گیریم.
نکته‌ی حائز اهمیت در لیگ 2018 علی رغم نتایج دور از انتظار در هفته های اول و دوم و مصدومیت هایی که گریبان گیر اکثر ملی پوشان ترکیب اصلی شد، درخشش استعدادهای جوان و نوجوان از هفته‌ی سوم در تیم اصلی بود. امیرحسین توخته، نوجوان ارومیه ای که عنوان جوان ترین والیبالیست لیگ جهانی را با 17 سال سن یدک می کشد، مرتضی شریفی پشت خط زن 19 ساله ارومیه ای و محمدرضا حضرتی لیبروی 19 ساله باز هم از ارومیه، پوریا یلی آسمان خراش 207 سانتی متری قوچانی با 20 سال سن، صابر کاظمی با 205 سانتیمتر قد و 20 سال سن و علی اصغر مجرد  19 ساله‌ی بجنوردی جوانانی بودند که در ترکیب اصلی بسیار خوش درخشیدند. این جوانان پیش‌تر  افتخارات بسیاری چون قهرمانی نوجوانان آسیا و جهان، قهرمانی جوانان آسیا و جهان را کسب نموده اند.
وجود این جوانان در کنار نسل عمدتا  22 تا 27 ساله‌ی با تجربه ای چون امیرغفور (26 ساله)، میلاد عبادی پور (24 ساله)، مجتبی میرزا جانپور (26 ساله)، پوریا فیاضی (22 ساله)، محمد جواد معنوی نژاد (22 ساله)، فرهاد سال افزون ( 27 ساله)، فرهاد قائمی (28 ساله)، علی شفیعی ( 26 ساله) و سامان فائزی (25 ساله)،  نوید حضور و درخشش در سطح اول رقابت های جهانی را در سال های آتی خواهد داد.
البته حلقه‌ی اتصال این مرواریدهای گرانمایه بی شک کاپیتان سعید معروف است. پاسوری که تا کنون علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان طراح و مهندس تیم به بهترین شکل، در قالب کاپیتان هم در تطبیق  نسل جدید با قدیمی ها و بالا بردن روحیه‌ی تیمی، عملکرد بسیار خوبی داشته است.
شاید مصدومیت امیر غفور، محمد موسوی، محمد جواد معنوی نژاد، فرهاد قائمی و مجتبی میرزا جانپور این شهامت را در ایگور کولاکویچ تقویت کرد که در لیگ ملت ها امکان محک نوجوانان و جوانان به وجود آید و سنگینی بار به نسل جدید منتقل شود. دست کولاکویچ چنان از بازیکنان طراز اول و خوش آتیه پر است که امکان اخراج امیرحسین اسفندیار ارزشمندترین والیبالیست نوجوان جهان از اردوی ملی برای تثبیت دیسیپلین تیمی را می دهد.
امیدواریم شاگردان کولاکویچ پس از برد امشب مقابل آلمان و بهبود جایگاه در جدول رقابتها، با روحیه‌ای مضاعف آماده‌ی مسابقات جهانی 2018 که از 18 شهریور به صورت مشترک در ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شوند، شوند. در این رقابت ایران در گروه D بازی ها با بلغارستان، لهستان، کوبا، فنلاند و پورتوریکو هم گروه خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی