حسن روحانی

رئیس جمهور با اشاره به فضاحت آمریکا در مسیر تحمیل قطعنامه به جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اولین بار است که در طول تاریخ آمریکا قطعنامه‌ای علیه ایران تهیه کرده و فقط یک رای آورده است؛ آن هم یک کشور کوچک.

به گزارش ایران پژواک، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز (شنبه) در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به هم‌زمانی روز مباهله و شکست قطعنامه‌ آمریکا علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: برای اولین بار است که در طول تاریخ آمریکا قطعنامه‌ای علیه ایران تهیه کرده و فقط یک رای آورده است. آن هم یک کشور کوچک! یک جزیره! که اگر بگویم یک جزیره هم زیادی است! یک نصفه جزیره! چون جزیره‌ای است که یکی از کشورهایش این کشور است. کشوری کوچک به اسم دومینیکن! ببینید آمریکا کارش به کجا رسیده است که جز خودش فقط یک کشور کوچک با او همراهی می‌کند!

وی گفت: این تصور وجود داشت که قطعنامه‌ آمریکا رای نیاورد یا با لابی‌گری اندکی رای جمع کند اما این اتفاقی که افتاد نشان داد که اوضاع چگونه است. یعنی حتی نیازی به وتوی این طرح هم پیدا نشد چون جز آمریکا این قطعنامه تنها یک رای داشت و یک شکست سیاسی بزرگ دیگر برای آمریکا ثبت شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی