ویتامین D

نتایج تحقیقات در رابطه با اثربخشی مصرف ویتامین دی در جلوگیری از کرونا منتشر شدند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از مجله « American Medical Association»، پزشکان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که مصرف ویتامین دی نمی‌تواند در بهبود وضعیت جسمانی بیمار مبتلا به کووید شدید و نیمه شدید تأثیر بگذارد.

در تحقیقات انجام شده ۲۴۰ بیمار شرکت داشتند که به دو گروه تقسیم شدند و به یک گروه روغن بادام کوهی داده شد و گروه دیگر یکبار ویتامین D۳ به میزان ۲۰۰ هزار دوز دریافت کرد.

نتایج نشان داد که دلیلی برای  مصرف دوز بسیار بالای ویتامین « دی» برای بهبود بیماران مبتلا به کووید وجود ندارد.  اما این بدان معنا نیست که تأثیر مثبت آن در صورت مصرف دائمی نفی بشود. برای افراد سالم میزان ویتامین «دی» در خون باید ۲۰ نانوگرم در هر میلی لیتر خون باشد.

شایان ذکر است که محققانی از اروپا، کانادا و ژاپن که پرونده بیش از ۴۰۰ هزار بیمار را تجزیه و تحلیل کرده‌اند، می‌گویند که آن‌ها نتوانسته‌اند هیچ ثبوتی در تایید این فرضیه بیابند که میزان بالاتر ویتامین دی، باعث مبتلا نشدن به کرونا می‌شود.

ویتامین دی برای سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها مهم است و کمبود آن، مدت‌ها است که به‌عنوان یک نگرانی بهداشت عمومی شناخته شده است. افرادی که به لحاظ نژادی ریشه آفریقایی، آفریقایی-کارائیب یا آسیای جنوبی دارند، بیشتر دچار کمبود این ویتامین می‌شوند. برآوردها نشان می‌دهد بیش از نیمی از جمعیت برخی از کشورهای اروپایی از نظر ویتامین دی کمبود دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی