معلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: فهرست معلمان حق التدریسی تا یکشنبه برای گرفتن کد کارمندی تحویل دولت می‌شود.

به گزارش ایران پژواک، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس قانون مصوب مجلس اسامی معلمان حق التدریسی تا روز یکشنبه به سازمان اداری استخدامی تحویل داده می‌شود تا پس از گرفتن کد کارمندی احکام استخدامی آن‌ها را صادر کنیم.

وی که در حاشیه مراسم نماز جمعه سخن می‌گفت در خصوص احتمال تعطیلی مدارس با توجه به شرایط کرونایی گفت: در استان‌ها اختیار به استانداران به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونای استان داده شده و در مقاطع ابتدایی در شهرهای دارای وضع قرمز، آموزش‌ها به صورت مجازی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در اعتبارات برای دانش آموزانی که به خاطر شرایط کرونایی از آموزش بازمانده اند، ردیفی دیده شده است تا قرارگاهی برای عدالت آموزشی و عدالت ترمیمی تشکیل شود.

آقای نوری گفت: این قرارگاه کار خود را از فردا (شنبه ۲۳ بهمن) آغاز می‌کند و قرار است در محل‌هایی که نیاز به ترمیم عدالت آموزشی دارند، اقدام کنند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تحقق بیش از پیش شعار دولت مردمی در راه عدالت است.

تکلیف رتبه‌بندی معلمان مشخص شد

همچنین چندی پیش مخبر معاون اول رییس جمهور از توجه ویژه دولت به وضعیت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: رسیدگی به وضعیت عزیزان شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رییس جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: در همین راستا با وجود آنکه لایحه دولت قبلی برای رتبه بندی معلمان دارای اشکالات و ایراداتی بود اما رییس جمهور تاکید کرد که همان لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا موضوع رتبه بندی به سرعت پیگیری و به نتیجه برسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس نیز از مصوبه این کمیسیون درباره رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال  ۱۴۰۱  مجلس با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در  این جلسه  مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در سال آینده تصویب شد.

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس پس از تصویب نمایندگان در صحن علنی پارلمان و تائید شورای نگهبان تبدیل به قانون می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی