مکرون

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اروپا برای درگیری طولانی مدت در اوکراین آماده است، گفت که بدون مذاکره با روسیه، دستیابی به صلح در اروپا امری غیر ممکن است.

به گزارش ایران‌پژواک از شبکه الجزیره، رئیس جمهور فرانسه اذعان کرد که مذاکره با روسیه تنها راه تضمین صلح و امنیت در اروپا است.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه و در افتتاحیه کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین در ۴ مورد از جمله انتظار پایان سریع جنگ شکست خورده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اعتراف کرد: ما باید قدرت و شهامت برقراری گفتگو با روسیه را بیابیم، بدون آن صلح در اروپا غیرممکن است. مکرون در عین حال مدعی شد اما اکنون زمان این گفتگو نیست، زیرا روسیه جنگ را انتخاب کرده و باید با آن مقابله کرد.

مکرون با اشاره به تحریم‌های اروپا گفت که جهان در مقابله با تجاوز روسیه و به طور خاص در زمینه تحریم‌ها وحدت جدی از خود نشان داده است.

رئیس جمهور فرانسه، جنگ افروزی‌های غرب در اوکراین را این گونه توجیه کرد: ما باید حمایت خود از اوکراین را تقویت کنیم تا این کشور بتواند مقاومت کند و این کار به اوکراین اجازه ورود به مذاکرات معتبر را بدهد.

مکرون اشاره‌ای هم به تقویت نظامی گری فرانسه داشت و گفت: ما لایحه‌ای برای افزایش بودجه نظامی خود به ۴۰۰ میلیارد یورو ارائه کردیم. اگر فرانسه خواهان دفاع از اروپا دفاع است، باید ظرفیت دفاعی خود را تقویت کند و تولید تسلیحات نظامی را افزایش دهد.

رئیس جمهور فرانسه افزود: اروپا برای درگیری طولانی مدت در اوکراین آماده است.

به ادعای مکرون روسیه امروز نه تنها در اوکراین، بلکه در قفقاز، خاورمیانه و آفریقا به آشوب گری مشغول است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی