بندر

فرماندار دیر گفت: با همکاری سرمایه‌گذاران قطری در بندر دیر یک اسکله کانتینری به‌طول هزار و ۴۰۰ متر با عمق ۱۲ متر برای رفت‌وآمد کشتی‌های بزرگ تجاری ساخته خواهد شد.

به گزارش ایران‌پژواک، یونس باربرز چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بندر دیر نقش مهمی در بخش تجارت دریایی دارد، گفت: بندر دیر نزدیک‌ترین مسیر دریایی با بنادر کشور قطر دارد و در این زمینه مبادلات تجاری از بندر دیر به قطر افزایش یافته است.

وی با اشاره به بازدید هیئت سرمایه‌گذاران قطری از بندر دیر افزود: در کنار اسکله بزرگ صیادی بندر دیر، قرار است اسکله کانتینری به طول هزار و ۴۰۰ متر با عمق ۱۲ متر برای رفت‌وآمد کشتی‌های بزرگ تجاری با همکاری سرمایه‌گذاران قطری ساخته شود.

فرماندار دیر اضافه کرد: در طرح توسعه بندر دیر، هیئت قطری میلیاردها دلار در دریا و ساخت اسکله هزینه می‌کند و اتفاق بزرگی برای جنوب استان بوشهر خواهد افتاد.

باربرز گفت: این اتفاق بزرگ می‌تواند دروازه دادوستد بازرگانی میان کشورهای اورآسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد که زمینه ایجاد اشتغال، کارآفرینی، رونق گمرک، صادرات، ترانزیت کالا و تجارت را افزایش می‌دهد و توسعه همه‌جانبه شهرستان دیر با بهره‌مندی اقتصاد دریا محور را در پی دارد.

وی گفت: با توجه به رغبت بالا و اراده مصمم سرمایه‌گذاران قطری، پیش‌بینی می‌شود مجوزها صادر شود و در این راستا استاندار و معاون امور اقتصادی استاندار و اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با حمایت همه‌جانبه، زمینه لازم را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی