• ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
  • کد خبر: 33708
دمیتری مدودف

معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد، استقرار تسلیحات هسته‌ای در لهستان شاید این کشور را به سمت استفاده از آنها ترغیب کند.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به جاه طلبی لهستان برای شراکت در برنامه اشتراک گذاری هسته‌ای ناتو، گفت: تنها خطر رو به رشد بابت درخواست برای استقرار چنین تسلیحاتی در لهستان این است که از این تسلیحات اتمی استفاده شود.

اخیرا نخست وزیر لهستان اعلام کرده بود که این کشور مایل است به برنامه اشتراک گذاری هسته‌ای ناتو در میانه تمایلات روسیه برای استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی در بلاروس ملحق شود.

در این میان جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفته که قاطعانه نمی‌تواند درباره چنین گفت‌وگوهایی صحبت کند اما این مساله را خاطرنشان کرد که ایالات متحده شاهد تمایل روسیه برای استفاده از تسلیحات اتمی در میانه بحران اوکراین نیست.

۲۵ مارس ۲۰۲۳، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که به درخواست مینسک تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در بلاروس مستقر می‌کند که مشابه با کاری است که آمریکا در کشورهای اروپایی انجام داده است.

مسکو پیشتر موشک‌های اسکندر را که قادر به حمل تسلیحات اتمی هستند به بلاروس داده و به این کشور کمک کرده بود تا جنگنده‌های خود را با تسلیحات ویژه تجهیز کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی