مسکن

آگهی‌های منتشر شده از قیمت مسکن در منطقه نازی‌آباد تهران، نشان می‌دهد برای خرید یک آپارتمان در این منطقه باید حداقل متری ۴۵ میلیون و حداکثر متری ۱۱۱ میلیون تومان هزینه کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، دولت پس از افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن طی سال گذشته تصمیم گرفت آمارهای مربوط به قیمت و معاملات مسکن را سانسور کند، با این وجود فعالان این حوزه معتقد هستند متوسط قیمت مسکن در تهران اکنون از ۶۰ میلیون تومان نیز عبور کرده است.

این سیر صعودی قیمت راه خود را به مناطق جنوبی شهر تهران نیز باز کرده است و حالا برای خرید آپارتمان‌های با نهایت متراژ ۸۵ متر در منطقه‌ نازی‌آباد باید حداقل متری ۴۶ میلیون تومان هزینه کرد.

برای خرید خانه در «نازی آباد» چقدر بودجه لازم است؟

آگهی‌های مربوط به این منطقه همچنین نشان می‌دهد سقف این منطقه برای آپارتمان‌هایی با نهایت متراژ ۸۵ متر به حدود متری ۱۱۱ میلیون تومان می‌رسد. به عبارت دیگر برای یک آپارتمان حداقلی و ۳۸ متری در این منطقه باید یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان هزینه کرد.

آپارتمان ۴۶ متری و ۱۵ ساله دیگری متری ۵۵ میلیون تومان قیمت دارد که به طور کلی برای آن باید یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان پرداخت کرد.

فایل منتشر شده دیگری در این منطقه متری ۸۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای آن قیمت‌گذاری شده است. این واحد مسکونی ۷۶ متر دارد و هزینه خرید آن به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد. واحد دیگری نیز با همین حدود متراژ و نوساز ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

آپارتمان دیگری هم‌تراز با سقف قیمتی این منطقه، متری ۱۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و به عبارتی ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

وضعیت معاملات مسکن

فعالان بازار مسکن این منطقه می‌گویند مدتی است معاملات در حالت رکودی قرار دارد و به سختی می‌توان خریداری برای واحدهای مسکونی پیدا کرد.

البته این وضعیت رکودی حاکم بر تمام مناطق تهران است و خرید و فروش در پایین‌ترین حالت خود قرار گرفته است.

کارشناسان مسکن می‌گوید ادامه این وضعیت، بازار را در حالت رکود تورمی فرو خواهد برد که هم به خریداران و سرمایه‌گذاران و هم به ضرر فروشندگان خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی