مسکن

برای خرید یک آپارتمان کوچک در مناطق شمالی تهران دست کم به ۵ میلیارد تومان نقدینگی نیاز است.

به گزارش ایران‌پژواک، تابستان سال جاری، وضعیت مسکن در بیشتر نقاط پایتخت وضعیت مشابهی داشت؛ خریدار کم و تعداد معاملاتی که صورت می‌گرفت بسیار کاهش یافته بود.

آن‌طور که واسطه‌گران ملکی در طی ۶ ماهه نخست سال به اکوایران اعلام کردند، علی‌رغم اینکه بسیاری از مالکان از قیمت‌های پیشنهادی خود کوتاه نمی‌آمدند؛ برخی معامله‌گران ملکی دست به دامان تخفیف می‌شدند تا بتوانند از بازار راکد و بی‌خریدار ملک خارج شوند و ملک خود را تبدیل به احسن و یا به ملکی با ویژگی‌های دیگر تبدیل کنند.

برخی از واسطه‌گران، افزایش بی‌نظارت قیمت مسکن توسط مالکان را عامل به وجود آمدن رکود می‌دانستند و برخی نیز از برنامه‌های اینترنتی مخصوص خرید و فروش ملک را زیر سوال بردند. با وجود این افزایش قیمت‌ها و کاهش توان خرید مردم، واحدهای ریزمتراژ گزینه‌ای است که خریداران مسکن به سراغ آن می‌روند. اما بودجه مورد نیاز برای خرید واحدهای کوچک‌متراژ در شمال تهران چقدر است؟

بررسی‌های ما نشان می‌دهد، برای خرید یک واحد ریزمتراژ با مساحتی بین ۳۰ تا ۴۸ مترمربع در شمال تهران، دست‌کم باید ۵ میلیارد تومان در نظر داشت. واحدی ۴۵ متری و ۹ سال ساخت در اقدسیه، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و واحدی با این متراژ و ۲۲ سال ساخت در محله اختیاریه، ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در محله امانیه، آپارتمانی ۴۸ متری و ۷ سال ساخت، ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و آپارتمانی ۴۲ متری و ۱۵ سال ساخت در محله جردن، ۱۱ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

خرید آپارتمان نقلی در شمال تهران چقدرآب می خورد؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی