سرباز امریکا

رئیس سازمان وظیفه فراجا با تاکید بر اینکه مدت زمان خدمت سربازانی که از نظر نیروهای مسلح وظیفه عملیاتی دارند، به ۱۵ ماه کاهش یافته است، اظهار کرد: مدت زمان خدمت سربازان در مناطق عادی نیز با توجه به بومی و غیربومی بودن محل خدمت از ۲۴ ماه به ۱۸ و ۲۱ ماه کاهش یافته است.

به گزارش ایران‌پژواک، سردار تقی مهری در یک برنامه تلویزیونی درباره سربازهایی که مجوز خدمت ۱۴ ماهه دارند، اظهار کرد: ۸۷۵۰ کیلومتر مرز زمینی، آبی و... داریم که سربازان درآن مناطق درحال خدمت هستند. سربازان در برخی مناطق ۱۴ ماه و در برخی مناطق همچون مناطق مرزی، محروم و ... که از نظر نیروهای مسلح عملیاتی محسوب می‌شود، میزان خدمتشان حداقل ۱۵ ماه است.

وی ادامه داد: در برخی مناطق نیز میزان خدمت ۱۸ و ۲۱ ماه است که این مناطق عادی و معمولی خدمت سربازان بود و از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه کاهش یافته است. نکته مهم این است که افرادی که در مناطق بومی برای خدمت سربازی هستند مدت زمان خدمت ۲۱ ماه و در غیر این صورت ۱۸ ماه است.

رئیس سازمان وظیفه فراجا در پایان تصریح کرد: بر اساس طرح ابلاغ شده جدید، بومی و غیربومی بودن افراد یعنی اگر فاصله محل سکونت فرد با محل یگان زیر ۲۰۰ کیلومتر باشد بومی و اگر فاصله بالای ۲۰۰ کیلومتر باشد، غیربومی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی