چشم پزشکی

چالش‌های تشخیص و درمان بیماری‌های چشم، با حضور اساتید دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایران‌پژواک، نشست خبری ششمین همایش مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران با موضوع پیشرفت‌ها و چالش‌های درمان بیماری‌های چشم، صبح شنبه ۲۰ آبان در دفتر انجمن چشم پزشکی ایران برگزار شد.

در ابتدا، حسین آقایی متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه و دبیر علمی همایش، گفت: همایش امسال با دو محور برگزار می‌شود، به طوری که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتباط با تازه‌های چشم و دانشگاه علوم پزشکی ایران، به چالش‌های چشم پزشکی می‌پردازد.

وی افزود: در این سمینار، تمامی مباحث چشم پزشکی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم. فردی که در این همایش شرکت می‌کند، با تازه‌های چشم و چالش‌های چشم پزشکی آشنا و به روز می‌شود.

آقایی ادامه داد: در بحث بیماری‌های قرنیه، سه روش اصلاح عیوب انکساری داریم که مورد بحث و بررسی اساتید قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی همایش تاکید کرد: کودکان تا ۵ سالگی باید ۳ نوبت معاینه چشم انجام دهند که شامل ۶ ماهگی، ۳ سالگی و ۵ سالگی است.

در ادامه، محمود جباروند رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: چشم پزشکی در کشور به خاطر تبحر چشم پزشکان و تجهیزات، از توان بالایی برخوردار هستیم و بانک‌های چشم نیز فعال هستند.

وی افزود: پیوند قرنیه انواع مختلف دارد که گاهی با لیزر و بعضاً با روش سنتی است که نتایج آنها در دراز مدت فرقی ندارند و دلیل آن نیز، تبحر اساتید چشم پزشکی است.

جباروند ادامه داد: پیوند قرنیه با کمترین هزینه در کشور انجام می‌شود که جا دارد وزارت بهداشت نسبت به اصلاح تعرفه‌های پیوند قرنیه اقدام کند.

وی با اشاره به انجام سالانه ۱۵۰۰ پیوند قرنیه در کشور، گفت: پیوند قرنیه برای بیماران خارجی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار هزینه دارد.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران درباره عمل پیوند قرنیه تاکید کرد: پیوند قرنیه فقط یا از بانک چشم استفاده می‌شود و یا اینکه از قرنیه بیمار مرگ مغزی، پیوند انجام می‌شود.

جباروند به معاینات چشم پزشکی در کودکان اشاره کرد و افزود: نسبت به گذشته، تنبلی چشم در کودکان خیلی کاهش یافته و دلیل آن نیز، معاینات تشخیصی در سطح گسترده است.

محمدمهدی صدوقی فوق تخصص قرنیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: بررسی هوش مصنوعی در چشم پزشکی، یکی از مباحث همایش امسال خواهد بود.

وی افزود: موضوع استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری‌های چشم نیز قابل طرح است.

ششمین همایش مشترک بیماری‌های چشم دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران، در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی