• ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر: 36543
حج

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به تعویق اعزام عمره تا ۱۳ دی‌ماه، از احتمال فراخواندن اولویت‌های جدید برای ثبت‌نام در کاروان‌های عمره خبر داد. تا پیش از این اولویت‌های یک تا ۴۰۰ برای عمره فراخوانده شده بودند.

به گزارش ایران‌پژواک، غلامرضا رضایی درباره آغاز عملیات اعزام به عمره پس از هشت سال توقف، گفت: با توجه به آمار کم ثبت‌نام‌شدگان در کاروان‌های روزهای نخست عملیات اعزام (از ۲۸ آذر تا پیش از ۱۳ دی‌ماه)، به نظر می‌رسید متقاضیان فرصت بیشتری برای هماهنگی و برنامه‌ریزی سفر خود نیاز داشته باشند، که برای ایجاد این فرصت، آغاز پروازهای عمره از ۲۸ آذرماه به ۱۳ دی‌ماه تغییر یافته است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اظهار کرد: این سازمان در دو مرحله قبلی تا اولویت ۴۰۰ را فراخوانده بود. درصورت ظرفیتِ خالی کاروان‌ها، از روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه اولویت‌های بعدی فراخوانده می‌شوند.

رضایی تاکید کرد: در این مرحله همانند مراحل قبل، اولویت ثبت‌نام با کسانی خواهد بود که زودتر نسبت به تکمیل اطلاعات خود، انتخاب کاروان و همچنین واریز وجوه اقدام کنند تا در زمانی که مشخص می‌کنند، به عمره مشرف شوند.

اولویت‌های عمره در سال ۱۳۹۰ و از بین ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در دو بانک عامل ثبت‌نام کرده بودند، به صورت قرعه‌کشی از یک تا ۶۰۰ تعیین شد. اعزام جمعی از این ثبت‌نام‌شدگان طبق همان اولویت‌ها تا سال ۱۳۹۴ ادامه داشت که پس از ماجرای فرودگاه جده و در ادامه، قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان در پی ماجرای حمله به سفارت عربستان، اعزام عمره متوقف شد.

اکنون طبق اعلام سازمان حج و زیارت حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت عمره هستند که برای اعزام ۷۰ هزار نفر ظرفیت اعزام به عمره در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است. این سفر حدود ۱۰ روز طول می‌کشد که ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه سپری خواهد شد. ۱۰ گروه قیمتی برای سفر عمره تعیین شده است، که کم‌ترین قیمت ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین آن ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

سازمان حج و زیارت به متقاضیانی که اولویت آن‌ها اعلام شده است ۴۸ ساعت مهلت داده است تا ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. طبق آخرین اعلام این سازمان، تا کنون بیش از ۳۰ هزار ثبت اطلاعات انجام شده و حدود ۴ هزار نفر ثبت‌نام خود را تکمیل و قطعی کرده‌اند.

اعزام زائران ایرانی به عمره قرار است تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه داشته باشد. سازمان حج و زیارت همچنین برای انجام عمره رمضانیه با مدت زمان سفر از ۱۶ تا ۲۱ روز، وعده داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی