الهام علی‌اف

رییس جمهور جمهوری آذربایجان امروز در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی همبستگی مردم کشورش و سال نو میلادی گفت: ارمنستان خشم باکو را برانگیخته نکند.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری آذرتاج، «الهام علی اف» رییس جمهور جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه در اولین روز سال ۲۰۲۴ در سخنانی اعلام کرد: استانداردهای دوگانه امروزه در غرب فراگیر شده است. مردم (جمهوری) آذربایجان به خوبی از این موضوع آگاه هستند و در عین حال به خوبی می دانند که با وجود همه فشارها، تهدیدها و اتهامات بی اساس، آنچه را که درست می دانیم، انجام خواهیم داد.

رییس جمهور جمهوری آذربایجان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی همبستگی مردم کشورش و سال نو میلادی گفت: همانطور که تا به امروز انجام داده ایم، به این کار ادامه خواهیم داد.

«الهام علی اف» در ادامه خاطرنشان کرد: رهبری ارمنستان نیز باید از این درس‌ های تاریخی نتیجه‌ گیری درستی کرده و به گونه‌ ای رفتار کند که خشم ما را برانگیخته نکند.

ایندر حالیست که الچین امیربایوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری آذربایجان پیشتر با اشاره به اینکه این کشور و ارمنستان فاصله چندانی با توافق صلح ندارند، گفته بود که باکو اتخاذ اقدامات نتیجه‌محور را ضروری می‌داند.

امیربایوف دراین باره گفت: نکته حائز اهمیت در این برهه حساس از مذاکرات که ظاهرا فاصله چندانی از توافق نهایی نداریم، این است که ما به اقدامی نتیجه‌محور نیاز داریم.

وی یادآور شد که جمهوری آذربایجان پنج اصل اولیه شکل‌دهنده پیش‌نویس توافق صلح را به این شرح پیشنهاد داد است: احترام متقابل به تمامیت ارضی؛ استقلال و نقض ناپذیری مرزهای بین‌المللی به رسمیت‌شناخته شده؛ صرف نظر از هرگونه ادعای ارضی چه حالا و چه در آینده از جمله توسل به تهدید یا زور؛ مرزبندی بین ارمنستان و آذربایجان و همچنین افتتاح جاده‌های مواصلاتی بین دو کشور.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی