انفجار

مقامات امنیتی و اطلاعاتی کشورمان، جزئیاتی مهم از حمله تروریستی کرمان را رسانه ای کردند.

به گزارش ایران‌پژواک، روز گذشته ابعاد جدیدی از حمله تروریستی کرمان روشن شد.

ابتدا «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور آخرین آمار شهدای حادثه تروریستی را به تفکیک جنسیتی تشریح کرد و گفت: تعداد شهدای زیر ۱۸ سال ۳۰ نفر و افراد زیر ۱۰ سال ۹ نفر هستند که مردان ۳۶ نفر و زنان ۵۳ نفر از شهدا به شمار می‌روند که جمع شهدا ۸۹ نفر است و ۷۶ نفر ایرانی و ۱۳ نفر افغانستانی هستند.

میراحمدی بیان کرد: باقی مانده اجساد تروریست های خبیث نیز به دست آمده و هر دو تروریست عملیات انتحاری انجام داده اند که بخش هایی از بدن آنها در محل انجام عملیات به دست آمده است.

بنا به روایت ایرنا، معاون امنیتی، سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد: افراد مختلفی را سربازان گمنام امام زمان (عج) در ۵ شهر و ۵ استان دستگیر کرده اند که این عوامل پشتیبان و مرتبط با این حادثه هستند که در ساعات آینده گزارش مشروح آن توسط دستگاه های امنیتی اعلام می شود.

همچنین وزارت اطلاعات با صدور بیانیه ای جزئیاتی از حمله تروریستی کرمان را مطرح کرد. در این بیانیه تاکید شده بود؛ از دو تروریست معدوم انتحاری، یک نفر ملیت تاجیکستانی داشته و هویت تروریست دوم هنوز به صورت قطعی احراز نشده است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است؛« با شناسایی عوامل انتقال تروریست‌ها به داخل کشور، اولین عملیات دستگیری عوامل مذکور در غروب روز حادثه انجام شد. در بامداد روز بعد (پنج‌شنبه ۱۴ دی ماه) اقامتگاه مورد استفاده‌ی دو تروریست معدوم در حومه‌ی شهر کرمان شناسایی و نیز ۲ عنصر پشتیبانی و تأمین کننده‌ی اقامتگاه مذکور، شناسایی و بازداشت شدند. در ادامه‌ی عملیات، ۹ نفر از شبکه‌ی پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطین آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند. قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد یافت.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی