• ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر: 36867
دندان

ایمپلنت دندان یک درمان دندانپزشکی برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته است که مهم ترین آن جز پایه آن است.

گزارش آگهی/ پایه ایمپلنت توسط برند های مختلف در کشورهای گوناگون تولید می شود. ایمپلنت های هر کشور معمولاً شباهت زیادی به یکدیگر دارند. در این مقاله به بررسی ایمپلنت کدام کشور بهتر است ؟ می پردازیم.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روشی درمانی ترمیمی است که با استفاده از آن بیمارانی که به بی دندانی مبتلا هستند را درمان می کنند. در این روش درمانی علاوه بر این که بی دندانی را درمان می کنند ریشه دندان نیز کاملا شبیه سازی می شود.

در این روش درمانی با قرار دادن پایه ایمپلنت درون استخوان فک ریشه دندان درمان می شود تا از تحلیل رفتن استخوان فک و کاهش تراکم آن جلوگیری کنند. ایمپلنت دندان از چند بخش تشکیل می شود و درمان به این روش تحت یک عمل جراحی انجام می شود که در این عمل جراحی لثه را برش می دهند تا استخوان فک‌ نمایان شود.

پس از آن استخوان فک را به وسیله تجهیزات مخصوص دندان پزشکی سوراخ می کنند و پایه ایمپلنت که مهم ترین قسمت ایمپلنت دندان می باشد را درون استخوان فک قرار می دهند. این عمل جراحی دارای طول درمان ۳ الی ۶ ماهه می باشد و لثه را اطراف آن بخیه می کنند تا این طول درمان با موفقیت طی شود و استخوان فک با پایه ایمپلنت جوش بخورد. جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک به این صورت می باشد که استخوان فک رشد می کند و اطراف پایه ایمپلنت را می پوشاند تا مستحکم شود و تکان نخورد.

پایه ایمپلنت ها از اهمیت بسیار بالایی در درمان بر خوردار هستند و برای این که بدن نسبت به این پایه ها واکنش وجود یک جسم خارجی را نشان ندهد این پایه ها را از جنس تیتانیوم تولید می کنند تا با بدن انسان سازگار باشد. البته با وجود اینکه ایمپلنت دندان تیتانیومی دارای خاصیت زیست سازگاری است اما برخی افراد هستند که به ایمپلنت نیز حساسیت نشان می دهند و در این صورت باید از پایه های سرامیکی مانند زیرکونیا برای ساخت ایمپلنت این دسته از افراد استفاده نمود.

از نظر قیمت و کیفیت قطعا ایمپلنت های زیرکونیا دارای هزینه بالاتر و قیمت بالاتری هستند و همه برندهای سازنده در کشورهای مختلف قادر به ساخت ایمپلنت زیرکونیا نیستند. برند های زیادی در کشور های مختلف دنیا در سراسر دنیا مشغول تحقیق، آزمایش و همچنین تولید ایمپلنت های دندان هستند تا بتوانند ایمپلنت های با کیفیت تر، با طول عمر بیشتر و طول درمان کمتر تولید کنند. ایمپلنت دندان هر چه طول درمان کم تری داشته باشد درصد موفقیت درمان آن ها افزایش می یابد و این موضوع وابسته به کیفیت و جنس پایه ایمپلنت است.

همانطور که اشاره کردیم بهترین برند های دنیا در این زمینه در حال آزمایش و پژوهش هستند تا ایمپلنت هایی با طول درمان کوتاه و موفقیت بالاتر تولید کنند.

ایمپلنت کدام کشور بهتر است؟

در جدول جهانی برند های سازنده ایمپلنت آمریکایی در صدر جدول و برخی برند های اروپایی نیز در رده های بعد از آمریکا در جدول قرار گرفته اند و دیگر برند های اروپایی رده دوم جدول جهانی را از آن خود کرده اند، همچنین برند های آسیایی از قبیل برند های کره ای، چینی و … در ردیف سوم جدول جهانی ایمپلنت قرار گرفته اند.

این که برخی برند های آسیایی در رده سوم جدول و برخی برند های اروپایی در رده دوم جدول قرار دارند به این معنی نیست که این ایمپلنت ها مناسب درمان نیستند و یا دارای کیفیت کافی نیستند، بلکه به این معنا می باشد که برند های آمریکایی و سوئیسی از کیفیت بالاتری بر خوردارند و برای تولید آن ها از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است یعنی با تکنولوژی جدید تری این ایمپلنت ها را تولید می کنند تا درمان موفقیت آمیز تری داشته باشند.

انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان

تصمیم گیری در مورد اینکه ایمپلنت دندانی کدام کشور برای کاشت در فک بیمار بهتر است، کمی سخت است. اما به عنوان یک قاعده می‌توان گفت که سابقه شرکت، میزان رضایت کاربران و میزان بودجه شرکت برای تحقیق و پژوهش یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب بهترین برند ایمپلنت برای بیمار از طریق تحقیق دندان پزشکان می باشد.

انتخاب بهترین برند ایمپلنت

اگر ایمپلنت تولید شده توسط یک کارخانه بیش از ده سال عمر کند، محصول باکیفیتی محسوب می ‌شود. همچنین در دسترس بودن اجزا و قطعات مختلف ایمپلنت، برای زمانی که مشکلی برای ایمپلنت کاشته شده به وجود می‌آید و دندانپزشک به راحتی بتواند ایمپلنت یا قطعات آن را تعویض کند، یکی از ویژگی‌های محبوب ‌ترین برند ایمپلنت در جهان است.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت دندان

بهترین برند های ایمپلنت با یک تحقیق کوتاه و مختصر می توان مشخص می شود با بررسی کردن ضمانت هایی که این برند ها ارائه می دهند. ایمپلنت هایی که توسط برند های کوچک تر تولید می شوند عموما از کیفیت پایین تری برای تولید بر خوردار هستند و دوام زیادی ندارند. تمامی ایمپلنت‌های تولید شده توسط برندهای معروف دنیا الزامات FDA را برآورده کرده اند.

محبوب ترین برند های ایمپلنت در دنیا

در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور جهان ایمپلنت های دندان، قطعات و تجهیزات آن ها تولید می شوند و در عین حال بهترین برند های تولید کننده اشترومن و نوبل بیوکر هستند.

دیگر برند های تولید کننده در رتبه دوم جهانی قرار دارند. لازم به ذکر است که ایمپلنت‌های دندانی برای موقعیت های بالینی مختلف طراحی شده اند و انتخاب بهترین ایمپلنت دندان باید توسط متخصص انجام شود. اما با توجه به تحقیقات انجام شده محبوب ترین و با کیفیت ترین برند های تولید کننده ایمپلنت از قبیل موارد زیر می باشند:

  • اشترومن
  • نوبل بیوکر
  • Dentsply Sirona
  • Zimmer biomet
  • BioHorizons

برند هایی که برای شما نام بردیم بیش از ۳۰ سال است که به فعالیت در این صنعت مشغول هستند و در این زمینه تحقیق و آزمایش می کنند تا بتوانند ایمپلنت هایی با طول عمر بیشتر و با دوام کیفیت بیشتر تولید کنند. ایمپلنت هایی که توسط این برند ها تولید می شوند دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و در سطح جهان توزیع می شوند. تقریباً همه کشورهای دنیا از این ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌کنند و خرید قطعات ایمپلنت دندان از این شرکت‌ها برای دندانپزشکان بسیار آسان است.

استفاده از ایمپلنت کدام کشور نتیجه بهتری داشته است؟

بهترین ایمپلنت های تولید شده در سطح جهان متعلق به کشور های آمریکا و سوئیس می باشند و این موضوع در حالی است که کشورهایی مانند کاستاریکا، هند و تایلند نیز توانسته‌اند هزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای تولید ایمپلنت دندان داشته باشند.

ایمپلنت دندان کدام کشور برای شرایط شما بهتر است؟

اولین و مهم‌ ترین عاملی که در انتخاب برند ایمپلنت دندان مناسب است، اخذ تاییدیه FDA برای محصول ایمپلنت دندان است. بهتر است برای انتخاب برند ایمپلنت خود نزد دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید زیرا ایشان بهتر می تواند با استفاده از تجربه و آموزش هایی که دیده است بهترین برند ایمپلنت دندان را برای شما انتخاب کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی