رضامراد صحرایی

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه پرداخت تسهیلات، مقدار کمی از دغدغه معلمان می‌کاهد اما بیش از آن مقدار به کیفیت کار معلمان می‌افزاید گفت: معلمان می‌توانند تا سقف ۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه از بانک ملی دریافت کنند.

به گزارش ایران‌پژواک، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در جریان امضای تفاهم‌نامه مشترک با بانک ملی ایران، معلم را عامل، محور، مبدا و منشاء هر تحولی در آینده کشور دانست و گفت: هر اتفاقی برای آینده کشور بخواهد رقم بخورد، عامل آن معلم است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند معلم، معمار هویت آینده کشور است.

وی گفت: پرداخت تسهیلات، مقدار کمی از دغدغه معلمان را می‌کاهد اما بیش از آن مقدار به کیفیت کار معلمان می‌افزاید. بنابراین انعقاد این تفاهمنامه را در راستای تقویت کیفیت خود می‌دانیم.

صحرایی تصریح کرد: هر کسی که به معلمان اهتمام می‌ورزد در حقیقت به آینده کشور اهتمام می‌ورزد. معلم، سیمای آینده کشور را ترسیم می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این تفاهمنامه را هدیه مشترک وزارت آموزش و پرورش و بانک ملی ایران به معلمان در آستانه دهه فجر تلقی می‌کنیم، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات، مقدار کمی از دغدغه معلمان را می‌کاهد اما بیش از آن مقدار به کیفیت کار معلمان می‌افزاید. بنابراین انعقاد این تفاهمنامه را در راستای تقویت کیفیت خود می‌دانیم.

معلمان با این تفاهم‌نامه می‌توانند تا سقف ۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه از بانک ملی دریافت کنند.

صحرایی خاطرنشان کرد: آن‌چه امروز اتفاق می‌افتد، فعالیت تفاهم‌نامه پیش رو است که در نوع خودش کم‌نظیر است. در مجموع ۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات و همچنین تعهدات دیگر است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت برای حل مسائل و مشکلات کوتاه‌مدت معلمان است، افزود: عمده کار این است که بانک ملی ایران، شریک راهبردی ما است و معلمان این بانک را نقطه اتکای خود می‌دانند و در نتیجه علاوه بر اعتبار مالی، اعتبار اجتماعی معلمان نیز در بانک ملی سرمایه‌گذاری می‌شود.

امکان ایجاد کیف الکترونیکی برای همه معلمان و محصلان و خانواده‌ها

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که بانک ملی علاوه بر تسهیلات در بخش‌های دیگر هم می‌تواند مشارکت کند که از جمله آن آشنایی دانش‌آموزان و فرهنگیان با سواد مالی و مشارکت در مدرسه‌سازی است، ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز که امروز حدود نیمی از کل اعتبار مالی برای احداث مدارس را تامین می‌کنند، علاقه‌مند به دریافت وام از بانک برای کمک به آموزش و پرورش هستند یا شراکت‌های راهبردی دیگر به‌ویژه اینکه توقع همکاران این است که اوراق تهیه و برای ساخت مدارس به کار گرفته شود. همچنین کیف الکترونیکی برای همه معلمان و محصلان و خانواده‌ها می‌تواند ایجاد شود.

ضرورت همکاری برای تامین مالی معلمان فاقد مسکن

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۲ میلیون و ۴۰ هزار مترمربع اردوگاه داریم که حاضریم با بانک مولد کنیم. تقاضای مهم دیگر این است یک قدم خیر برای تامین مالی معلمان فاقد مسکن برداریم. ۴۰ درصد کل مسکن که ساخته می‌شود، طبق قانون برای معلمان است اما مساله ما تامین مالی معلمان است.

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه ساخت مسکن را وام می‌دهند و بخشی را معلم باید پرداخت کند، خاطرنشان کرد: در ضلع سوم که می‌خواهیم شریک کاری به ما کمک کند این است که بانک ملی به معلمان وام دهد تا سهم نقدی خود را زودتر بتوانند واریز کنند و بانک ملی اگر در موضوع مسکن در کشور کمک می‌کند، کمک خود را به فرهنگیان متمرکز کند به‌گونه‌ای که منابع را اهرم کنیم و سپرده‌ای را معلمان بگذارند و با انعطافی که شما در تبدیل سپرده به سرمایه اتخاذ می‌کنید، زودتر بتوانند سرمایه اولیه را داشته باشند.

۴۰ درصد دولت، حقوق خود را از بانک ملی دریافت می‌کند

صحرایی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش، خوش‌حساب‌ترین مشتری بانک ملی است و ۴۰ درصد دولت، حقوق خود را از بانک ملی دریافت می‌کند.

ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران نیز گفت: بانک ملی با قدمت حدود یک قرن، بانک چندرشته‌ای از جمله اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در طول تاریخ فعالیت داشته و با توجه به نگاهی که به‌صورت مردمی داشته‌اند در دوره جدید توجه ویژه‌ای نسبت به مسائل فرهنگی داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: بانک ملی با ۵۳ میلیون مشتری و سهامدار ۱۰۰ درصدی دولت در خدمت مردم است و در هر حوزه اگر سود و انتفاعی حاصل شود، بین مشتریان توزیع می‌شود یا در قالب تامین مالی برای توسعه زیرساخت‌ها صرف می‌شود. برخی حوزه‌ها مثل انرژی و آزادراه‌ها و شرکت‌های مختلف در اختیار بانک ملی است.

نجارزاده با بیان اینکه تفاهم‌نامه، جزو استراتژی‌های بانک ملی است، خاطرنشان کرد: جایگاه فرهنگیان را جایگاه بالایی در جامعه می‌دانیم و اعتقاد داریم که معلمان واقعا افراد انسان‌ساز هستند. خیلی از اتفاقات در کشور حاصل تلاش نیروی انسانی است که حاصل دسترنج معلمان کشور هستند و با کمال افتخار آمادگی داریم تمام خدماتی که در حوزه مالی و بانکی در توان‌مان است را خدمت معلمان ارائه دهیم.‌

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدیرعامل بانک ملی ایران تصریح کرد: در سال‌های مختلف، تعاملاتی وجود داشته اما تفاهم نامه امروز، متعالی‌ترین نوع تفاهم نامه است که با بخش‌های مختلف داشتیم و هیج بحث انتفاع در این امر وجود ندارد چون همه ما خودمان را مدیون این قشر از جامعه می‌دانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی