زیرخاکی

آمارها رسمی صدا و سیما خبر از شکست تولیدات نوروز و رمضان تلویزیون می‌دهد.

به گزارش ایران‌پژواک، ماه رمضان و نوروز در دهه‌ها هر کدام جشنواره رنگارنگی از سریال‌های تلویزیون بود. به نحوی که مخاطب سریال‌های موفق نوروز و رمضان به بالای هفتاد درصد می‌رسید؛ از جمله آخرین فصل پایتخت( پایتخت ۶) ۷۵ درصد بیننده داشت و یک سریال متوسط پنجاه درصد از بینندگان را جذب می‌کرد ( از جمله سریال نون خ (فصل یک) که ۵۶ درصد بیننده داشت.)

امسال دو جشنواره تلویزیون یعنی نوروز و رمضان با هم تقارن داشتند و طبیعتاً می‌بایست سریال‌ها بصورت تصاعدی دیده می‌شد. اما نتایج نظرسنجی سریال‌های نوروز امسال که توسط مرکز تحقیقات صدا و سیما حاکی از چیز دیگری است؛

مخاطب همه قسمت‌ها٬ بعضی قسمت ها و بیننده اتفاقی سریال زیر خاکی۲۶ درصد است و ۷۱ درصد مردم حتی بصورت تصادفی سریال زیر خاکی را ندیده‌اند.

مخاطب همه قسمت‌ها، بعضی قسمت‌ها و بیننده اتفاقی سریال هفت سر اژدها ۱۹درصد اعلام شده و ۸۱ درصد مردم حتی بصورت اتفاقی سریال هفت سر اژدها را ندیده اند.

مخاطب همه ی قسمت‌ها، بعضی قسمت‌ها و بیننده اتفاقی سریال رستگاری ۱۶ درصد بوده است و ۸۴ مردم حتی بصورت تصادفی سریال رستگاری را ندیده اند.

این در حالی است که سریال زیر خاکی ۴ که هم اکنون مجموع مخاطب آن ۲۶درصد است در فصل های پیشین تا حدود دو برابر بیننده داشته است. زیر خاکی یک ۴۴ درصد، سریال زیر خاکی ۲ ۴۵ درصد، سریال زیر خاکی ۳ ۶۹ درصد از بینندگان را به خود جذب کرده‌اند.

قابل ذکر است با توجه به عدم تولید فیلمنامه از ساختار دفتر فیلمنامه جبلی ریاست سازمان خود شخصا دست بکار شده و این سه سریال را به آنتن رسانده است.

دو خروجی اداره فیلمنامه سازمان پیش از نوروز پخش گردید و با شکست سنگین در جذب مخاطب مواجه گردید.

۹۵ درصد مردم سریال بیسکویید را در اوج ساعت شبکه سه ندیده‌اند و سریال چرخ گردون در اوج ساعت بیننده توانست رکورد ندیدن را از آن خود کند و ۹۶ درصد مردم حتی بصورت تصادفی نیز آن را تماشا نکرده‌اند.

حال باید دید مخاطب نون خ ۵ که آن هم توسط شخص جبلی و دور زدن سیستم دفتر فیلمنامه راه اندازی شد می‌تواند مخاطبین گذشته خود را جذب کند یا به سرنوشت مابقی سریال های جشنواره نوروز ‌رمضان ۱۴۰۳ دچار می شود.

گفته می شود به دلیل عدم تولید فیلمنامه در دفتر فیلمنامه صدا و سیما هم اکنون تنها ۷ سریال در دست تولید در سیما فیلم وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی