بارش باران

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: از بعد از ظهر و اواخر وقت امروز(۲۱ فروردین) یک سامانه بارشی وارد کشور می‌شود.

به گزارش ایران‌پژواک، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از بعد از ظهر و اواخر وقت امروز(۲۱ فروردین) یک سامانه بارشی وارد کشور می‌شود همچنین روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۳ تا ۲۵ فروردین) در نیمه شمالی کشور دما به طور محسوسی کاهشی می‌یابد.

صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز(۲۱ فروردین) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به‌ویژه از ساعات بعد از ظهر و اواخر وقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و به‌تدریج لرستان، همدان، شمال خوزستان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه (۲۲ فروردین) با گسترش و تشدید فعالیت سامانه، علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، خوزستان، شمال بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال غرب فارس و ارتفاعات سمنان و گلستان بارش پیش‌بینی می‌شود همچنین در مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ و در ارتفاعات رشته کوه البرز و مناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش به‌صورت برف خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: فعالیت سامانه پنجشنبه (۲۳ فروردین) در نیمه شمالی کشور و جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: شنبه (۲۵ فروردین) در شمال شرق، نوار شرقی استان سیستان و بلوچستان، دامنه جنوبی البرز مرکزی، غرب کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بارش و وزش باد شدید موقت، گاهی همراه با گرد وخاک در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: روزهای پنجشنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور روند دما به طور محسوسی کاهشی می‌یابد. امروز در شمال شرق و شرق، چهارشنبه در نیمه غربی کشور و روزهای پنجشنبه و جمعه در غالب مناطق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد بود که در نقاط مستعد همراه با خیزش گرد و خاک است.

وی ادامه داد: چهارشنبه شمال خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشوردرباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ فروردین) نیمه ابری و وزش باد، به‌تدریج افزایش ابرو رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۲۳ فروردین) ابری و وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس ۳۳ و ۳۲ با بیشینه دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی