عبدالله رضیان

عضو ارشد کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر باید شرکت های خودروساز داخلی را مجددا مورد بررسی قرار دهیم در همین راستا می توانیم واردات خودرو را آزاد کنیم تا بحث رقابتی شود، اما با توجه به شرایط تحریم ها هم اکنون زمان این اقدام نیست؛ چراکه صدها نفر در بحث اشتغال دچار مشکل می شوند و قابل ریسک نیست.

دکتر عبدالله رضیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایران پژواک پیرامون افزایش قیمت خورو در ثبت نام های اخیر شرکت‌های خودساز داخلی، گفت: در شرکت های خودروسازی بحثی مبنی بر زیان انباشته که در شش ماه گذشته داشتند به وجود آمده است که به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه است و معتقدند در فروش خودرو زیان می دهند، در این راستا کمیسیون سعی کرده به خودروسازها کمک کند.

رضیان، افزود: نگاه ما به خودروسازها نگاهی یک طرفه نیست، چراکه دو موضوع در پیش داریم، یکی آنکه مصرف کننده را لحاظ کنیم و دیگری تولیدکننده هایی که با شرکت های خودرو سازی در ارتباط هستند را مدنظر قرار دهیم که بیشتر آنها قطعه سازها هستند و با توجه به شرایط اشتغالی که حاکم است، شرایط اقتصادی نیز به گونه ای است که باید ببینیم شرایط تولید خودرو برای آنها صرفه‌ی اقتصادیدارد یا خیر.

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خاطرنشان کرد: در موارد اینچنینی مجلس باید هم مصرف کننده را در نظر بگیرد و هم تولیدکننده را، و در نهایت بتواند تصمیم درستی را اخذ کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار کرد: در حال حاضر باید شرکت های خودروساز داخلی را مجددا مورد بررسی قرار دهیم در همین راستا می توانیم واردات خودرو را آزاد کنیم تا بحث رقابتی شود، اما با توجه به شرایط تحریم ها هم اکنون زمان این اقدام نیست؛ چراکه صدها نفر در بحث اشتغال دچار مشکل می شوند و قابل ریسک نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی