چشمی علیپور

دربی تحت هر شرایطی جذاب است و بدون تردید یکی از جذابیت‌های خاص آن، رویارویی‌های ستاره‌های استقلال و پرسپولیس به شمار می رود.

به گزارش ایران پژواک، با تصمیم مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، دربی مهم و سرنوشت ساز برگشت لیگ هجدهم باید در روزهای تعطیلات نوروزی برگزار شود. این دربی می‌توانست در یک شرایط بهتر و با برنامه ریزی صحیح از جانب سازمان لیگ همراه باشد تا هیجان و جذابیت هایش نیز بالا برود، اما درست در زمانی که بخش اعظمی از هموطنان در سفرهای نوروزی هستند، باید شاهد برگزاری دربی باشیم.

با این حال، دربی تحت هر شرایطی جذاب است و بدون تردید یکی از جذابیت‌های خاص آن، رویارویی‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس به حساب می‌آید. این رویارویی‌های هیجان انگیز را می‌خوانید:

هواداران پرسپولیس – هواداران استقلال: رقبای همیشگی برای پر کردن کل ظرفیت ورزشگاه آزادی با یکدیگر رقابت می‌کنند. سکوها به میزان مساوی تقسیم شده و قطعا ورزشگاه در چنین شرایطی پر از تماشاگر می‌شود. طرفداران استقلال و پرسپولیس میلیونی هستند و همین امر برای افزایش جذابیت بازی، کافی است.

وینفرد شفر - برانکو ایوانکویچ: دو مربی خارجی و کاربلد که روی نیمکت سرخابی‌ها نشسته اند. این دو مربی تا به حال ۳ دربی را مقابل هم برگزار کرده اند که سهم هر یک، کسب یک پیروزی بوده و بازی رفت نیز با تساوی به اتمام رسیده است. البته یک دربی دیگر به نام سوپرجام هم بوده که برگزار نشده، اما بر اساس اعلام سازمان لیگ پرسپولیس در آن به برتری رسیده است.

کریم باقری – فرهاد مجیدی: هر دو نفر جزو مهم‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه شان محسوب می‌شوند و هر دو، گل‌های مهمی در دربی ثبت کرده اند. آن‌ها نقش تعیین کننده‌ای روی نیمکت دو تیم دارند و حالا که مربی شده اند، وظایف متفاوتی را در دربی تجربه می کنند. به ویژه مجیدی که اولین تجربه مربیگری در دربی را پشت سر می گذارد.

سیدمهدی رحمتی - علیرضا بیرانوند: دو دروازه بان مدعی و جنجالی که در بالاترین سطح ممکن، فوتبال بازی می‌کنند. آن‌ها انگیزه های فراوانی دارند تا با درخشش در دربی به عنوان نجات دهنده تیم شان معرفی شوند و تا مدت ها، صحبت از سیوها و مهارهای بی نظیرشان باشد.

شجاع خلیل زاده – گادوین منشا: بازی سختی برای هر دو نفر است. منشا با تمام انگیزه‌هایی که دارد، به دربی می‌آید و شجاع مهم‌ترین رکن خط دفاع تیم برای مقابله با سرعت و تکنیک منشا خواهد بود. این تقابل، واقعا جذاب است.

آیاندا پاتوسی – کمال کامیابی نیا: حملات استقلال را پاتوسی طراحی می‌کند و نزدیک‌ترین هافبک پرسپولیس به او، کمال است. جنگ این دو نفر قطعا به درگیری‌های فیزیکی می‌کشد و برنده این جنگ، به برتری تیم محبوبش کمک بزرگی می‌کند.

مهدی ترابی – وریا غفوری: وینگر چپ پرسپولیس حالا به روزهای خوبش رسیده و در ترکیب تیم جا افتاده است. وریا هم تکلیفش معلوم است؛ او در این مدت، همواره یکی از بهترین‌های استقلال بوده و انتظار می‌رود در دربی هم شرایط فوق العاده‌ای را تجربه کند. ترابی و وریا باید مقابل هم بازی کنند.

فرشید اسماعیلی – احمد نوراللهی: در سیستمی که برانکو ایوانکویچ پیاده می‌کند، احمد نوراللهی باید مدام در حمله و دفاع شرکت کند. در این صورت، او نزدیک به فرشید اسماعیلی حرکت و بازی خواهد کرد و این دو که جزو ستاره‌های تیم شان محسوب می‌شوند، تقابل جالبی با یکدیگر خواهند داشت.

علی علیپور – روزبه چشمی: این تقابل هم هیجان خاص خود را دارد. روزبه باید مقابل نفوذهای علیپور را بگیرد و از فرو ریختن دروازه تیمش مقابل خطرناک‌ترین مهاجم پرسپولیس جلوگیری کند. این دو، بازیکنان باتجربه‌ای در دربی‌ها به شمار می‌روند.

ایسما – سیدجلال حسینی: در دو بازی گذشته استقلال، اسماعیل گونسالوس جانشین الهیار صیادمنش بوده و با این حساب، یار مستقیم سیدجلال به شمار می‌رود. فکر می‌کنید تجربه سیدجلال به کمک پرسپولیس می‌آید یا ایسما توانایی عبور از کاپیتان سرخ‌ها و گلزنی برای استقلال را دارد؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی