انسیه خزعلی

اذهان زیادی به سمت حواشی این روزهای پسر معاون رئیس‌جمهور رفت. در روزهای اخیر شایعه شده که اپلیکیشن وی پی ان بترنت/Betternet متعلق به حمید رضازاده است. از سوی دیگر دولت رئیسی اقدامی برای رفع فیلتر نداشته و شاید این تضاد سبب شده که دیروز این بخش از اظهارات احمدی‌نژاد پررنگ شود.

به گزارش ایران پژواک از آرمان ملی، محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم در گفت‌وگویی که چندسال پیش با رادیو اروپای آزاد انجام داد، در پاسخ به این سوال که توئیتر در زمان شما فیلتر شد و برای استفاده از آن از چه فیلترشکنی استفاده می‌کنید؟، گفت: «همان‌هایی که فیلتر می‌کنند، خودشان هم فیلترشکن می‌فروشند.» این بخش از گفت‌وگو روز گذشته باز نشر شد و اذهان زیادی به سمت حواشی این روزهای پسر معاون رئیس‌جمهور رفت. در روزهای اخیر شایعه شده که اپلیکیشن وی پی ان بترنت/Betternet متعلق به حمید رضازاده است. از سوی دیگر دولت رئیسی اقدامی برای رفع فیلتر نداشته و شاید این تضاد سبب شده که دیروز این بخش از اظهارات احمدی‌نژاد پررنگ شود.

دردسر فرزندان برای پدر؟

چند روز قبل مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران در توئیتی که وحید یامین پور هم آن را بازتوئیت کرد نوشت: «اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!» گذشت اون دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد. مسئولان مراقب گشت ارشاد باشند.» جدا از فرزند انسیه خزعلی که حضورش در خارج کشور به تایید مادرش رسید، شایعه حضور فرزند گزینه معرفی شده برای وزارت کار هم به گوش می‌رسد. چندی قبل کیومرث سرمدی واله (نماینده اسدآباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در مصاحبه با ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر شائبه حضور فرزندان زاهدی وفا سرپرست کنونی وزارت کار در خارج از کشور و شانس او برای اخذ تایید دولت گفت: در زمینه وزیر پیشنهادی کار نیز علاوه بر تعهد و تخصص فنی که جزء شاخص‌های انقلابی و جهادی است، بحث درباره زندگی شخصی افراد نیز مدنظر است و بنابر قانون باید احراز شود که فرزندان وزیر پیشنهادی نیز در کشور بیگانه ساکن هستند. البته مواردی مثل اقامت موقت یا ماموریت خارجی برای یک ارگان دولتی جزء این قانون نیست و باید مورد مشخص اقامت و زمان مشخص شود. در غیر این صورت به‌طور مشخص مجلس وظیفه قانونی خود را در مورد اجرای قانون منع مسئولیت افراد دارای اقوام خارج کشور را انجام خواهد داد. چند روز پیش عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی نژاد در توییتی نوشت: «حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدهادی زاهدی وفا که توسط رئیس‌جمهور برای وزارت رفاه به مجلس معرفی شده است، سال‌های ۷۱ تا ۷۳ و ۸۰ تا ۸۲، در کانادا حضور داشته، و هر دو دخترش فاطمه و زهرا در همین ادوار در کانادا متولد شده و تابعیت کانادایی دارند.»

فرزندان زاهدی وفا هم....

علاوه بر اینها روز گذشته نماینده رشت در مجلس در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره تاثیر شائبه حضور فرزندان زاهدی وفا، سرپرست کنونی وزارت کار در خارج از کشور و شانس او برای گرفتن رأی اعتماد از وزرا، گفت: «در رابطه با گزینه پیشنهادی وزارت کار از دولت انتظار داشتیم حداقل بخشی از نظرات مجلس را در نظر بگیرد و بعد گزینه خود را معرفی کند. آقای زاهدی وفا تقریبا سه ماه سرپرست این وزارتخانه بودند ولی تعامل، ارتباط‌گیری، گزارش‌دهی و پاسخ‌دهی ایشان به سوالات نمایندگان، صفر بوده است.» جبار کوچکی‌نژاد ادامه داد: «از اعضای کمیسیون اجتماعی هم که کمیسیون تخصصی این وزارتخانه هستند، سوال کردم و گویا آن‌ها هم تمایلی به ایشان ندارند. بنابراین امر رای‌گیری برای ایشان در مجلس سخت خواهد بود.» نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: «معتقدم که دولت باید بیشتر به نظرات مجلس توجه می‌کرد، چراکه مجلس است که باید به وزیر رأی اعتماد دهد. همچنین این مساله که فرزندان‌ ایشان در خارج از کشور هستند، خط قرمز ماست. اگر اثبات شود که ایشان یا فرزاندان‌شان در خارج از کشور هستند، خط قرمزی است که مجلس تحت هیچ شرایطی زیربار نمی‌رود.» از سوی دیگر ظاهرا برخی نمایندگان دل خوشی از زاهدی وفا ندارند چنانکه روز گذشته سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در واکنش به اینکه گفته می‌شود دولت در ابتدای تشکیل کابینه از افراد دارای توانایی بالا نسبت به بقیه استفاده می‌کند و وقتی که این افراد استیضاح می‌شوند افراد ضعیف‌تری نسبت به قبلی‌ها روی کار می‌آیند گفت: خیر به این ترتیب نیست و حداقل اینکه در مورد زاهدی وفا این گونه نیست، چرا که در آغاز به کار این دولت نیز بحث استفاده از زاهدی وفا به عنوان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مطرح بود اما خود او کارهای علمی را ترجیح می‌داد. زاهدی وفا فرد توانمندی است و استاد برخی از این عزیزان است که انشاا... به خوبی می‌تواند این کار را انجام دهد. او درباره رویکرد منفی مجلس نسبت به حضور زاهدی وفا در وزارت کار افزود: مجلس یک نقطه ضعفی که از زاهدی وفا مطرح می‌کند این است که در این سه ماه با نمایندگان تعامل نداشته است در مقابل زاهدی وفا نیز می‌گوید ماموریت سه ماهه داشتم و هیچ گونه مسئولیتی نداشتم تنها مسئولیت من این بود که بتوانم به این وزارتخانه رسیدگی و مشکلات آن را حل کنم و مسائل بازنشستگی، تامین اجتماعی و مباحث دیگر مانند شستا و شرکت‌های متعدد که بسیار اهمیت دارند را برطرف کنم. حسینی خاطرنشان کرد: لذا زاهدی وفا می‌گوید که وقت خود را روی حل موارد مذکور گذاشته و چنانچه به عنوان مثال رئیس مجلس او را خواسته با یکدیگر دیدار کرده و جلسه گذاشته‌اند و یا اگر در کمیسیون از زاهدی وفا دعوت کرده‌اند او به آنجا رفته اما زاهدی وفا مانند بقیه وزرا که در روزهای دوشنبه با نمایندگان ملاقات می‌کنند این کار را انجام نداده و در این مورد برنامه‌ای نداشته است. البته اگر در آینده به صورت قطعی زاهدی وفا مسئول شود رویه تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی