مدودف

دمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس حزب روسیه متحد روز سه شنبه اعلام کرد که دستکاری انتخاباتی در جریان انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، امکان پذیر است.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری تاس، وی در پاسخ به سخنان والری لیمارنکو فرماندار منطقه ساخالین گفت: شما گفتید که کارزارهای انتخاباتی به طور معمول به دستکاری آرا منجر می شود. با این حال امیدوارم منظورتان در مورد حزب ما نبوده باشد.

مدودف توضیح داد که این اظهارنظر در برخی موارد در تاریخ کشور روسیه قابل اطلاق است.

وی اضافه کرد: این مساله قطعا در کشورهای دیگر وجود دارد، ما خواهیم دید که انتخابات امروز کنگره آمریکا چطور پایان می یابد. اما این مساله به ما مربوط نمی شود.

آمریکا در حال برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره برای انتخاب همه اعضای مجلس نمایندگان و یک سوم از اعضای سناست.

حوزه های رای گیری در ایالت های مختلف آمریکا از صبح سه شنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) به وقت محلی برای انتخابات میاندوره ای کنگره این کشور به روی رای دهندگان آمریکایی باز شد.

بر اساس نتابج جدیدترین نظرسنجی ها، پیش بینی می شود که حزب رقیب جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یعنی جمهوریخواهان اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا و سنای این کشور را به دست آورند و در انتخابات فرمانداری نیز برخی از ایالت های حساس از کنترل دموکرات ها خارج شود.

اگر جمهوریخواهان بتوانند کنترل هر یک از مجالس را به دست بگیرند، به شکل موثری می توانند برنامه های بایدن را متوقف کنند.

جمهوریخواهان می‌توانند کمیته‌های تحقیقاتی در کنگره را کنترل کنند یا تحقیقات جدیدی را درباره موضوعاتی مثل معاملات تجاری پسر بایدن با چین یا خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفته است اگر جمهوریخواهان کنترل کنگره را در انتخابات میان‌دوره‌ای به دست بگیرند، وی با خطر استیضاح مواجه خواهد شد.

جمهوریخواهان برای استیضاح بایدن به اکثریت سنا نیاز ندارند بلکه برای تصویب بندهای استیضاح به اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا نیاز است اما برای محکوم کردن و برکناری رئیس‌جمهوری به اکثریت دو سوم سنا.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی