روسیه

نشریه فارن پالسی به نقل از منابع خود نوشت: پنتاگون در حال کار بر روی طرح‌های عملیاتی در صورت وقوع جنگ فرضی با روسیه است.

به گزارش ایران‌پژواک، سه منبع مرتبط با فارن پالسی گفته‌اند که وزارت دفاع آمریکا برای بررسی الزامات مهمات برای نبرد فرضی میان ناتو - روسیه و ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین از سوی کنگره تحت فشار قرار گرفته است.

مقامات نظامی و دفاعی بارها در جلسات توجیهی اخیر به قانون‌گذاران و دستیاران گفته‌اند که آستانه مهمات تعیین شده در برنامه‌های جنگی پنتاگون - مانند نبرد احتمالی آمریکا و ناتو با روسیه که می‌تواند شامل یک سناریوی نظامی در منطقه کم جمعیت سووالکی در نزدیکی مرز مسکو با بالتیک باشد - از ارسال مهمات بیشتر ایالات متحده به اوکراین جلوگیری می‌کند.

این استدلال ابتدا در پاسخ به این سوال مطرح شد که چرا دولت بایدن سامانه موشکی تاکتیکی ارتش معروف به ATACMS را که یک موشک هدایت‌شونده ساخت آمریکاست و به ارتش اوکراین اجازه می‌دهد تا اهداف روسیه را تا فاصله ۲۰۰ مایلی از خط مقدم هدف قرار دهد، در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد.

نمایندگان کنگره که این مناظره را دنبال می‌کردند به فارن پالسی گفتند که مقامات دفاعی و نظامی گفته‌اند که ذخیره‌سازی‌های الزام شده در طرح‌های جنگ آمریکا روند کمک نظامی آمریکا به اوکراین را در ماه‌های اخیر کُند کرده است.

منابع می‌گویند که ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از ارسال بیش از حد سلاح به کی‌یف ناراضی است.

این نشریه توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که مطابق با برنامه‌های عملیاتی پنتاگون برای رویارویی فرضی با روسیه، مقدار بسیار دقیق مهمات باید در انبارهای ارتش ایالات متحده ذخیره شود. با این حال، در چارچوب درگیری در اوکراین و کمک‌های نظامی مداوم به این کشور، واشنگتن زمانی برای پر کردن ذخایر تسلیحات خود ندارد.

نمایندگان کنگره به نوبه خود ذخیره منابع را مطابق با برنامه‌های عملیاتی بخش نظامی ضروری نمی‌دانند. این نماینده می‌گوید: تقریباً هرگز در کل انبار ما این استانداردها رعایت نمی‌شد و هیچکس هم توجهی نمی‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی