• ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷
  • کد خبر: 33965
آئولوس شاین مکس

آئولوس شاین مکس به عنوان سدان وارداتی چینی ایران خودرو رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Aeolus Shine Max آشنا می‌شویم.

به گزارش ایران‌پژواک، گروه صنعتی ایران خودرو طی مراسمی به شکل رسمی از آئولوس شاین مکس را به عنوان سدان وارداتی جدید خود پرده برداشت. دانگ فنگ آئولوس شاین مکس در ردیف سدان‌های لوکس چینی قرار می گیرد و ایران خودرو قصد دارد آن را به شکل وارداتی به بازار ایران عرضه کند. این خودرو از لحاظ ابعاد بالاتر از کی ام سی جی ۷ کرمان موتور قرار داشته و به شکل مستقیم با فونیکس آریزو ۸ در بازار ایران رقابت خواهد کرد.

معرفی آئولوس شاین مکس

طراحی

این خودرو از لحاظ طراحی دارای استایل جذابی بوده و در نمای جلویی آن نیز شاهد طراحی خشنی هستیم. طراحان برای این نما از یک جلوپنجره بزرگ با عناصر کرومی در طرفین در نظر گرفتند که ترکیب آنها با چراغ‌ها توانسته نمای جذابی را به وجود آورد. بسته به دو نسخه بنزینی و هیبریدی نیز گرافیک داخلی این چراغ‌ها متفاوت خواهد بود.

یک سدان جدید چینی وارد کشور شد!(+عکس)

در نمای کنار این خودرو نیز سقف خودرو با شیب ملایمی به سمت در صندوق امتداد دارد. در نمای عقب نیز چراغ‌های یکارچه با گرافیک داخلی دودی رنگ جلب توجه می‌کنند. همچنین در نمای عقب نوشته‌های AEOLUS، DFM و A60MAX نیز به چشم می‌خورد.

یک سدان جدید چینی وارد کشور شد!(+عکس)

آئولوس شاین مکس در بخش داخلی دارای طراحی جدید و جذابی است. روی داشبورد خودرو شاهد مانیتور و کلیدهای کنترلی هستیم که البته طراحان آنها را راننده‌محور طراحی کردند. همچنین در مقابل راننده نیز یک کلاستر دیجیتالی جای گرفته است. این خودرو در نسخه بنزینی از تریم داخلی سفید و طوسی با خطوط نارنجی و در نسخه هیبریدی از تریم مشکلی بهره می‌برد.

امکانات رفاهی و ایمنی

یک سدان جدید چینی وارد کشور شد!(+عکس)

آئولوس شاین مکس از امکاناتی چون رادار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کول باکس، صندلی شاگرد برقی با تنظیم 4 جهت به همراه گرم‌کن، صندلی راننده برقی 6 حالته به همراه تنظیم گودی کمر و سردکن و گرم‌کن، سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتوهلد، ترمز پارک برقی، 6 ایربگ، سقف پانورامیک، سنسور نور و باران، صندلی‌های جلوی zero gravity، شیفتر دنده الکترونیکی و سنسور نور بهره می‌برد.

مشخصات فنی

یک سدان جدید چینی وارد کشور شد!(+عکس)

آئولوس شاین مکس در نسخه بنزینی از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ TGDi بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 190 تا 197 اسب بخار و گشتاور 300 تا 320 نیوتن‌متر را به تولید می‌رساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نسخه هیبرید این سدان چینی نیز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر مجهز شده است که با یک موتور برقی با می‌تواند قدرتی برابر با 174 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را ارائه دهد. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی