لندن

با انتشار رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی، برترین شهرها برای زندگی دانشجویی مشخص و رتبه بندی شدند.

به گزارش ایران‌پژواک، وب سایت رسمی نظام رتبه بندی "کیواس" آخرین نسخه بهترین شهرهای دانشجویی از نظر دانشجویان فعلی را رتبه بندی کرد. مقرون به صرفه بودن و مطلوب بودن وضعیت شهر از علل انتخاب این شهرها است.

شهرهای برتر امسال عبارتند از سیدنی، توکیو، سئول و زوریخ – اما بار دیگر، رتبه اول به لندن رسیده است. لندن پایتخت انگلیس، خانه برخی از معتبرترین موسسات دانشگاهی جهان، از جمله کالج سلطنتی لندن و کالج دانشگاهی لندن است.

رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی سال ۲۰۲۳ میلادی از منظر نظام رتبه بندی کیواس، بهترین مقاصد شهری را برای دانشجویان بین المللی بر اساس طیف متنوعی از شاخص ها که در ۶ دسته کلیدی گروه بندی شده‌اند، نشان می‌دهد.

هر شهر برتر این رتبه بندی باید بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد و حداقل دو دانشگاه در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های جهانی "کیواس" (QS) داشته باشد. محاسبات فعلی در نظام رتبه بندی کیواس نشان از آن دارد که ۱۶۴ شهر واجد شرایط بررسی بودند.

۶ معیار اصلی این رتبه بندی شامل موارد ذیل است:

۱- رتبه بندی دانشگاه های موجود در آن شهر و اینکه آن شهر در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان در نظام رتبه بندی کیواس، چند دانشگاه دارد؟ و اینکه این دانشگاه ها در آخرین رتبه بندی چقدر خوب عمل کرده اند؟
۲- ترکیب دانشجویی؛ اینکه چه نسبتی از جمعیت شهر را دانشجویان تشکیل می دهند؟ چه تعداد دانشجوی بین المللی در این شهر ثبت نام کرده اند؟
شهر و کشوری که در آن واقع شده چقدر فراگیر است؟

۳: مطلوب بودن شرایط شهر؛ آن شهر چقدر امن است؟ میزان آلودگی در شهر چگونه است؟ چند نفر از پاسخ دهندگان به نظرسنجی دانشجویی کیواس تمایل داشتند در آن شهر تحصیل کنند؟

۴- فعالیت کارفرماها؛ اشتغال جوانان در شهر چگونه است؟ نظر کارفرمایان در مورد فارغ التحصیلان پرورش یافته توسط دانشگاه های شهر چیست؟

۵- توان مالی؛ هزینه تحصیل در دانشگاه های این شهر چقدر است؟ هزینه زندگی دانشجویان در شهر چقدر است؟

۶- صدای دانشجویی؛ دانشجویان چه رتبه‌ ای به دوستانه بودن شهر، پایداری، تنوع و موارد دیگر می دهند؟ چه نسبتی از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به زندگی خود در آن شهر ادامه می دهند؟

بر این اساس، ۱۰ شهر برتر دنیا برای دانشجویان بر اساس نظام رتبه بندی کیواس در سال ۲۰۲۳ میلادی به شرح ذیل است:

۱- لندن (انگلیس)

۲- مونیخ (آلمان) و سئول( کره جنوبی) رتبه دوم مشترک

* هیچ دانشگاه حائز رتبه سوم نشد

۴- زوریخ (سوئیس)

۵- ملبورن(استرالیا)

۶- برلین (آلمان)

۷- توکیو (ژاپن)

۸- پاریس (فرانسه)

۹- سیدنی (استرالیا)

۱۰- ادینبرو (اسکاتلند)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی