حقوق و دستمزد

نماینده کارگری در شورای عالی کار در مورد نشست شورای عالی کار گفت: قرار شد تا پایان آبان ماه بحث ترمیم دستمزد طیِ جلساتی با حضورِ نمایندگان طرفین به صورتِ کارشناسی بررسی شود و در نهایت در پایان آبان ماه جلسه‌ی ترمیم دستمزد به صورتِ رسمی تشکیل شود.

به گزارش ایران‌پژواک، جلسه‌ی شورایعالی کار که صبح امروز، دوشنبه، ۸ آبان ماه، با حضور وزیر کار، نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل شد، دقایقی پیش به کار خود پایان داد.

محسن باقری (نماینده کارگری در شورایعالی کار) در موردِ تصمیمات این جلسه گفت: قرار شد تا پایان آبان ماه بحث ترمیم دستمزد طیِ جلساتی با حضورِ نمایندگان طرفین به صورتِ کارشناسی بررسی شود و در نهایت در پایان آبان ماه جلسه‌ی ترمیم دستمزد به صورتِ رسمی تشکیل شود.

باقری گفت: ترمیم دستمزدِ کارگران در میانه‌ی سال مبنای اقتصادی دارد و با توجه به افزایشِ نرخ سبد معیشت و ناتوانی در کاهش محسوس نرخ تورم باید این اتفاق بیفتد. ضمن اینکه دولت در نشستِ تعیین مزدِ ۱۴۰۲ به نمایندگان کارگری قول داده بود که در صورتِ ترمیم مزدِ کارمندان، مزدِ کارگران نیز ترمیم شود. در حال حاضر مزد کارمندان در قالبِ مزایا و رفاهیات ترمیم شده و ما انتظار داریم این اتفاق برای کارگران نیز رقم بخورد.

نماینده کارگری شورایعالی کار گفت: البته اینکه دولت و طرفِ کارفرمایی به ترمیم دستمزدِ امسال کارگران رضایت بدهند یا نه، بستگی به پایبندی دولت به عهد خود دارد.

باقری همچنین در خصوص موضوعاتی که امروز در جلسه مطرح شد، گفت: اصلاح آیین‌نامه طبقه‌بندی مشاغل کارگری، استثنا شدن خیریه‌ها و بقاع متبرکه از برخی از مواد قانون کار و دستمزد منطقه‌ای در دستور کار جلسه امروز قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی