عبدالکریم حسن

گفته می شود که نام عبدالکریم حسن قطری در لیست خرید باشگاه پرسپولیس قرار دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، شاید جذاب‌ترین نامی که در سبد خرید زمستانی باشگاه پرسپولیس وجود دارد، عبدالکریم حسن است‌. بازیکنی که با استعداد فراوانش در سال ۲۰۱۰ از تست‌های قطر در کمپ اسپایر در سن ۱۶ سالگی سربلند بیرون آمد و طی ۸ سال به قدری پیشرفت کرد که عنوان مرد سال فوتبال آسیا را به دست آورد. عنوانی که برای یک مدافع چپ فوق العاده و شاید دور از ذهن بود. حسن بارها با پیراهن السد مقابل پرسپولیس قرار گرفته و حالا نامش حوالی قرمزهای تهرانی به گوش می‌رسد. این بازیکن در قطر به عنوان بازیکن تبعیدی شناخته می‌شود. مهره ارزشمند و گران قیمتی که با سرمایه گذاری قطری‌ها کاپیتان تیم ملی این کشور هم شده بود، به دلیل یک کامنت تمسخر آمیز به انتقاد یک هوادار بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر علاوه بر تیم ملی از لیگ ستارگان قطر نیز کنار گذاشته شد.

عبدالکریم حسن، ستاره چپ پای تیم ملی قطر و مرد سال سابق آسیا، پس از شکست برابر سنگال در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در پلتفرم اسنپ چت مورد انتقاد یکی از هواداران قطری قرار گرفت و با یک پاسخ کوتاه "آرام باش مگر جنگ است" یک جنگ تمام عیار را در قطر علیه خودش به راه انداخت. بلافاصله پس از این اتفاق، مسئولان باشگاه السد قطر هم اعلام کردند به دلیل اینکه تفکرات حسن با اهداف و برنامه‌های این تیم در آینده همخوانی ندارد، او کنار گذاشته می‌شود.

این مسائل باعث شد تا عبدالکریم حسن مدتی بعد قطر را ترک کند و به الجهرا بپیوندد تا ادامه فوتبالش را در کویت دنبال کند. در مدت اخیر خبر خاصی از درخشش و کیفیت فنی او در لیگ کویت مخابره نشده و به نظر می‌رسد پرسپولیس در صورت جذب این ستاره اسم و رسم‌دار، باید وی را در ۳۰ سالگی دوباره متولد کند.

نکته جالب اینکه لیگ ایران هیچ‌گاه بازیکنی از قطر نداشته و علی‌رغم اینکه لیگ ستارگان مقصد محبوب بازیکنان ایرانی است، قطری‌ها به ایران نیامده‌اند. از کشورهای منطقه تنها از کویت، عمان و عراق بازیکنانی در لیگ ما بازی کردند و از کشورهایی مثل عربستان، قطر و امارات بازیکنی در لیگ برتر خلیج فارس به میدان نرفته است. این موضوع می‌تواند انتقال عبدالکریم حسن را به پرسپولیس هیجان انگیز کند.

با این حال خرید این مدافع چپ می‌تواند یک ریسک بزرگ برای پرسپولیس باشد چراکه او در یک سال اخیر شرایط روحی عجیبی را تجربه کرده و از کاپیتانی تیم میزبان جام جهانی به یک‌باره به مهره اخراجی قطر و باشگاه السد تبدیل شد. علاوه بر این رقم درخواستی این بازیکن که چیزی حدود یک و نیم میلیون دلار است می‌تواند سنگ بزرگی بر سر راه این انتقال باشد و پرسپولیس اگر بخواهد به سقف قرارداد پایبند باشد شاید نتواند چنین رقمی حتی برای سرمربی خود هزینه کند. حال باید دید پرسپولیس که در سال‌های اخیر یک مدافع چپ تخصصی و پرآوازه نداشته می‌تواند مرد سال ۲۰۱۸ آسیا را به خدمت بگیرد یا خیر.

با این حال عبدالکریم حسن می‌تواند جذاب‌ترین خرید زمستانی پرسپولیس لقب بگیرد. بازیکنی که در لیست خرید یحیی بود و می‌تواند حضورش در اسکواد این تیم، برای هر سرمربی‌ای جذاب باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی