شورای امنیت

معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت گفت که شورای امنیت، امروز (سه‌شنبه) برای بررسی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق جلسه تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایران‌پژواک، "دمیتری پولیانسکی" معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که امروز، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه جلسه‌ای برای بحث درباره حمله هوایی روز گذشته رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق تشکیل می‌دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که پولیانسکی در پستی تلگرامی نوشت: پس از حمله هوایی اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، ایرانی‌ها از شورای امنیت خواستند این اقدام را محکوم کند. پس از نامه ایران، ما خواستار تشکیل جلسه‌ علنی شورای امنیت شدیم.

به گفته این دیپلمات روس، این جلسه قرار است، امروز ساعت ۱۹ به وقت محلی تشکیل شود.

دیروز دوشنبه رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد.

در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

در جریان این حمله هوایی هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

در پی این حمله، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری خود ضمن تشکر از حضور وزیر خارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: نتانیاهو به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه‌طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است.

وزیر خارجه ایران حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی