البرهان و حمیدتی

در حالی‌ که نبرد بین نیروهای به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به رهبری حمیدتی ادامه دارد، یک گروه شبه‌نظامی بزرگ برای پیوستن به صفوف نیروهای حمیدتی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایران‌پژواک از اسپوتنیک، «عبد الباقی قرفه» فرمانده شبه‌نظامیان جنبش مردمی موسوم به «پیروان حقیقت» (أصحاب القضیة الحقیقیین) سودان روز سه‌شنبه در پیامی ویدئویی با حمایت از ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان از پیوستن نیروهایش به این نیروها خبر داد.

بر پایه این گزارش، نیروهای پشتیبانی سریق با انتشار ویدئویی از فرمانده شبه‌نظامیان پیروان حقیقت در صفحه ویژه خود در کانال یوتیوبی اعلام کردند که عبدالباقی قرفه با ۲۵ هزار نیروی مسلح به صفوف نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری حمیدتی پیوسته‌اند.

در پیام ویدئویی منتسب به عبدالباقی قرفه، فرمانده نیروهای شبه‌نظامی پیروان حقیقت آمده است: من (عبدالباقی قرفه) به عنوان فرمانده گروه پیروان حقیقت به همراه گروه نظامی متشکل از ۲۵ هزار نیروی جنگجو اعلام می‌کنم که به صفوف نیروهای پشتیبانی سریع می‌پیوندیم تا در برابر تاراج ثروت سودان و قبضه قدرت توسط نیروهای مسلح به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و همدستانش که از بقایای نظام سابق به رهبری عمر البشیر، رئیس جمهورمخلوع هستند، مقابله کنیم.

عبدالباقی قرفه با تمجید از نقش ملی‌گرایانه نیروهای نظامی به فرماندهی حمیدتی در حمایت از دموکراسی و دولت قانونی از نظامیان خود و اهالی شهر «نوبه» خواست با پیوستن به نیروهای پشتیبانی سریع در برابر نیروهای ارتش عبدالفتاح البرهان مقابله کنند.

گفتنی است که درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع از ۱۵ آوریل سال جاری میلادی آغاز شده است. تاکنون چندین بار میان گروه‌های درگیر آتش بس اعلام شده؛ اما طرفین به طور مداوم آن را نقض می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی