• ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر: 35475
دنیل نوبوآ

«دنیل نوبوآ» وارث امپراتوری تجارت موز، در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیروز شد و قول داد این کشور آمریکای جنوبی را که با اقتصاد ضعیف و افزایش جرم و جنایت و خشونت دست و پنجه نرم می‌کند، بازسازی کند.

به گزارش ایران‌پژواک، نوبوآ سی و پنج ساله که توانست به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یابد و نهایتا پیروز شود، متعهد به بهبود اقتصاد و ایجاد شغل برای جوانان و همچنین اسکان مجرمان خطرناک در کشتی زندان‌های شناور شده است.

نوبوآ در جمع حامیانش در شهر اولون طی سخنانی کوتاه گفت: فردا ما کار را برای این اکوادور جدید شروع می‌کنیم؛ ما شروع به کار برای بازسازی کشوری می‌کنیم که به شدت با خشونت، فساد و نفرت آسیب دیده است. از فردا دنیل نوبوآ به عنوان رئیس جمهور جدید شما شروع به کار می‌کند.

به گزارش رویترز، دنیل نوبوآ با چالش مهم اصلاح اقتصاد که از زمان پاندمی کرونا با مشکل مواجه شده و هزاران نفر از اکوادوری‌ها را به مهاجرت وادار کرده و افزایش شدید جرم و جنایت، از جمله افزایش قتل‌ها، سرقت‌ها و شورش‌ زندان‌ها، مواجه خواهد شد.

او فقط ۱۷ ماه فرصت دارد تا حکومت کند و از دسامبر سال جاری تا مه ۲۰۲۵ دوره کوتاهی را در سمت ریاست جمهوری خواهد بود. نوبوآ که از او به عنوان جوان‌ترین رئیس‌جمهوری اکوادور یاد می‌شود، می‌تواند دوباره در رقابت‌های برنامه‌ریزی شده سال ۲۰۲۵ شرکت کند.

پیروزی او یک رویای دیرینه خانوادگی را محقق می‌کند؛ نوبوآ جوان در کنار پدرش که یک امپراتوری تجارت موز به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را اداره می‌کند، بزرگ شده و پدرش آلوارو که در تجارت قهوه و خدمات مالی هم دست دارد، بارها تلاش‌های ناموفق برای رسیدن به ریاست جمهوری داشته است. نوبوآ بیش از ۵۲ درصد رای به دست آورد و رقیب او با ۴۸ درصد رای، شکست را پذیرفته و به او تبریک گفت.

گیرمو لاسو، رئیس‌جمهوری مستعفی اکوادور، انتخابات زودهنگام اعلام کرد تا از استیضاح به اتهام بی‌اعتنایی به هشدارهای مربوط به اختلاس در یک شرکت دولتی جلوگیری کند. او این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی